תכנון ובניה - פרויקט עכו העתיקה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4447
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

מבוא: על פי אתר akko.org.il עכו העתיקה היא המורשת היסטורית והמרתקת של העיר, שילוב נדיר למזרח ומערב, מראות אותנטיים מהעבר, מקום מפגש ייחודי של אמונות ודתות לצד שרידים מתרבויות שונות. כל אלה הפכו את עכו לאחת הערים החשובות ביותר של העולם העתיק.
חומות העיר, מצודותיה ומבצריה, כנסיותיה ומסגדיה ובניינים אחרים בתחומה, מספרים את ההיסטוריה של שליטים רבים שמשלו בה ולחמו בעבורה, בנו את העיר ופיארו אותה.
חשוב להבין כי עכו העתיקה היא גם אטרקציה מלאכותית – אטרקציה שנוצרה על ידי האדם  ולכן,  לאדם יש שליטה על מיקומה וגודלה ועל מידת הפיתוח שלה ולכן, נוצר הצורך בתכנון".
תכנית מתאר לקרקעות עכו העתיקה הנה חלק מתוכניות רבות הקיימות במדינת ישראל שמטרתן קביעת מדיניות ברמה הארצית, האזורית, והמקומית.
העדר תכנון, מדיניות שגויה, ראייה צרת אופקים ומעורבותם של גורמי נדל"ן שכל מטרתם היא עשיית רווחים לטווח הקצר, עלולים להביא לכליה של אתרים ואזורים הן מסיבות כלכליות והן מסיבות סביבתיות.
פיתוח ותכנון תיירות היינו תהליך מורכב שתחילתו בקביעת מדיניות והמשכו בזיהוי הצרכים והרצונות של תושבי האזור.
בעבודה זו יוצג רקע כללי על עכו העתיקה, מטרות ויעדי התוכנית, כמו כן יוצגו בעלי העניין המעורבים בתוכנית, מטרותיהם, יעדיהם ועמדותיהם לגבי עכו העתיקה.
מטרת העבודה היא הצגת בעלי העניין בפרויקט, וגיבוש החלטה סופית לגבי קבלת התוכנית כפי שהיא, קבלתה בתנאים או בשינויים מסוימים תוך כדי מתן המלצות, או דחייתה.