ניהול ומנהיגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3182
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תקציר עבודה  זו  התמקדה בבחינת  המאפיינים השונים של  סגנון הניהול ועל מאפייניה של המנהיגות. במסגרת העבודה הצגתי את עמדתי שלי כעובדת המועסקת בבנק" הפועלים " אודות תפיסת הניהול בעיניי ולאחריה סקרתי דעות שונות מתחום המחקר שהתמקדו בבחינת המאפיינים השונים של סגנון הניהול אורחות הניהול ומאפייניה השונים של המנהיגות .
במסגרת העבודה נתבקשנו לחוות דעה אודות ניתוח אירוע שבו הוצגה דמותו של ג'ק וולש כמנכ"ל חברת ג'נרל אלקטריק.
המסקנה המרכזית שלי  הינה שג'ק וולש הינו מנהל ולא מנהיג ,  סגנון הניהול שלו הינו סמכותי , כזה המאופיין בדרך ניהולית עצמית ללא היוועצות על עובדים המועסקים תחתיו קרי מנהלים בחברה וכל שכן עם העובדים הזוטרים. המאפיין הדומיננטי  שעליו ביססתי את עמדתי הוא טמון בעבודה כי וולש בחר בהצהרות עצמיות ולא בדו- שיח שבאמצעותו הוא מנהל אינטראקציה עם הסובבים אותו הן בדרג הניהולי והן בדרג הזוטר. לאור ניסיוני רב השנים בעמדות ניהוליות שונות במסגרת עבודתי הרי שמוטב היה לנהל באופן שתפני את החברה והמאפיינים התעסוקתיים הקולקטיביים של כלל עובדי החברה  היה טוב בהרבה מהקיים.
וולש מצטייר כ"זאב בודד "  בסגנון ניהולו , אין כל ספק כי לו היה בוחר לפעול בצוותא עם יתר העובדים מבחינת כלל ההיבטים כגון תהליך  קבלת החלטות, וכיוצא באלו הרי  היה נתפש גם כמנהל וגם כמנהיג של "הקבוצה", ככזה שיש בידו להוביל את המונהגים באופן כזה שיצעיד ויקדם את מטרותיו וערכיו של הארגון בכללותם. דומני כי שילוב של השניים הוא שילוב  מצליח   שיש ביכולתו ליצור מנהל איכותי קשוב ואהוד על כלל העובדים תחתיו.