עקרונות השיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2889
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים העבודה שלהלן מביאה בפני הקורא דיון בנושא תהליך השיווק – ניתוח הסביבה השיווקית, התנהגות צרכנים, פילוח שוק ומטרה מייצוב ובידול החברה ויתרונות של המתחרים. הטמעת פילוסופיה זו הנה הדרך היחידה לחברה להשיג הצלחה קבועה ולהבין את הצרכים והרצונות של הלקוחות וזאת בעזרת ניתוח הצרכים בהקשר של הסביבה העסקית וזיהוי והגעה לפלחי קהל המטרה שלו בצורה יעילה.
בתחילה מוצגת החברה כולה – מאפייניה העקרים, התפתחותה עד כה בשוק ומצבה הנוכחי בו. בנוסף,גם מצורף חוות דעת על החברה ומצבה בימים אלו.
על-מנת לבחון את הסביבה השיווקית נעשה שימוש במספר מודלים: ניתוח PEST, 5 הכוחות של PORTER, SWOT, MSTP.
ניתן ללמוד כי על-מנת שחברה תוכל להפיק את המרב משרותיה השונים וכדי שתוכל לשרוד היטב בשוק התחרותי של היום עליה להיות מסוגלת להגדיר לעצמה את זהותה ומטרותיה, להבין ולעקוב אחרי הסביבה בה היא פועלת ולהבין את אסטרטגיית השירות בו היא עוסקת ולפתח אותה בהתאם להתפתחות החברה.
לצורך העבודה נעזרנו בחומר לימודי, ספרות מקצועית (כפי שתפורט בביבליוגרפיה).