עבודת סוף בקורס על שנסונים- שירים פופולאריים כאמצעי להעברת מסרים חברתיים ופוליטיים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1412
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

שירים פופולאריים כאמצעי להעברת מסרים חברתיים ופוליטיים:
השנסונים הצרפתיים במאה ה-20 עבודת סיכום היקף העבודה: 3
עמודים מודפסים ברווח שורה וחצי בגודל גופן 12. ללא ביבליוגרפיה וללא מקורות חלק א: זמרות בשנסון הצרפתי בחלק זה נעזרתי במאמר Two Loves: Josephine Baker as Icon and Image מאת Bennetta Jules-Rosette ובשלושת השירים הבאים:
Josephine Baker – Sans Amour Juliette Greco – Si tu t'imagine Edith Piaf – Mon Dieu המאמר מנתח את עיצוב תדמיתה של ז'וזפין בייקר כתהליך של המצאה-מחדש תוך שימוש ב"כפילויות" (doubling). תארתי שלוש מתוך הכפילויות המוזכרות במאמר. וציינתי לדעתי מהו ההיגיון מאחורי תהליך זה.
כתבתי  תיאור קצר של כל אחד משלושת השירים (מקסימום שתי שורות עבור כל שיר). ובנוסף ציינתי כיצד משקף כל אחד מהשירים את הביוגרפיה האישית של כל אחת מהזמרות.
נערכה השוואה בין ההופעה ודרך הגשת השירים של ז'ולייט גרקו מול זו של אדית פיאף. והדגמתי  באמצעות שני הקליפים שצויינו.
חלק ב: האתגר האמריקאי (50 נקודות) בחלק זה, נעזרתי  במאמר Serge Gainsbourg and Le Défi américain מאת Chris Tinker ובארבעת השירים הבאים:
Serge Gainsbourg – New York USA Serge Gainsbourg – Ford Mustang Joe Dassin – L'Amerique Renaud et Axelle Red – Manhattan Kaboul המאמר מנתח את גישתו של סרז' גנזבורג למודל הסוציו-אקונומי שארצות-הברית מייצגת.  כתבתי מהי הגישה וכיצד גישה זו בעיה לידי ביטוי בשני השירים של סרז' גנזבורג. נעזרתי במאמר והדגמתי באמצעות השירים. כתבתי תיאור קצר של כל אחד משני השירים האחרונים (Joe Dassin ו- Renaud et Axelle Red) (מקסימום שתי שורות עבור כל שיר). ערכתי השוואה בין ארבעת השירים המופיעים בחלק זה לפי הקריטריונים הבאים:
א. היחס לאמריקה ולתרבותה (יחס חיובי, יחס שלילי. פרטו).
ב. הביקורת העולה מהשיר (ביקורת חברתית, ביקורת פוליטית, ביקורת חיובית וכדומה).
ג. הנסיבות שהביאו לדעתכם לכתיבת כל שיר.