חינוך ממלכתי בעידן הפוסט מודרני בהתיחסות למטרות החינוך הממלכתי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר  מצגת  בנושא מערכת החינוך בישראל – 32 שקופיות נושא: חינוך ממלכתי בעידן הפוסט מודרני בהתייחסות למטרות  החינוך הממלכתי העבודה בוחנת ודנה במספר מאמרים סביב הסוגיה : מטרות החינוך כפי שהוצגו בחוק הממלכתי מול המציאות הפוסט מודרנית  והבוגר המיוחל בבית הספר העדידי המאמרים  מציגים ודנים:
חוק חינוך ממלכתי מתוך ויקיפדיה:  http://he.wikipedia.org/wiki קישור למאמר של מתיה קם : http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=3332
מהו חוקי חינוך חינם מהו חוק חינוך ממלכתי בתקופה שלפני קום המדינה ואחריה. מהם השינויים בחוק מהם המחלוקת בין הזרמים.
המאמר  של סלומון גבריאל (2000) חברת העתיד ודמות הבוגר המיוחל מה מאפיין את  דמות הבוגר הרצוי במערכת החינוך של ימינו ?  מהן ההשלכות של דמות הבוגר המיוחל המוצגות במאמר,  על דגשים בתוכנית             הלימודים ודרכי ההוראה , למידה בבית הספר העתידי?
האם בעידן הנוכחי יש עדיין צידוק לקיומו של בית הספר ?
3 . מאמרו של אבירם ר' (1999). התערערות מבני היסוד של החינוך המודרני. במה דומה ובמה שונה  מצב החינוך למצבם של מטילים שמוצגים במטפורה?
מה ההשלכות על המציאות הפוסט מודרנית שפרצה לעולמנו כמו הר געש , ההשלכות על החברה בכלל ועל בית הספר בפרט?
כיצד מחנכים להסתגלות למציאות חדשה ,
4 .
לסיום אציג מאמר של דוד פסיג , תסריט רצוי של ליבת תכנית לימודית עתידית שמציע תסריט עתידית של תוכנית לימודים והגדרת תכנים לימודיים  שישקפו את העתיד במערכת החינוך.
                                         מקורות אבירם ר' (1999). התערערות מבני היסוד של החינוך המודרני.
בתוך:  התפתחות של ההוראה במוסדות החינוך בישראל 47-80.
דוד פסיג ,תסריט רצוי של ליבת תכנית לימודים עתידית בתוך החינוך במבחן הזמן , עריכה איתן פלד,רמת אביב ,אונ' ,ת"א.
סלומון, ג. (2000) – חברת העתיד ודמות הבוגר המיוחל. בתוך:טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע. הוצאת אונ' חיפה וזמורה-ביתן. פרק שני עמ. 32 – 50 ויקיפדיה : http://he.wikipedia.org/wiki/חוק_חינוך_ממלכתי     מתיה קם  חוק חינוך ממלכתי מיתוך אתר  http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=3332