נשים מוכות- סיבות להישארות עם הגבר המכה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3262
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

נשים מוכות- הסיבות להשארות עם הגבר המכה.
עבודה המוגשת במסגרת הקורס "תיאוריות בקרימינולוגיה" מספר קורס: 73-100-01
המחלקה לקרימינולוגיה תאריך הגשה:29.03.2006
מבוא
פגיעות רבות בתחום אלימות כלפי נשים מתרחשות ע"י בני זוגן. דווקא הדמות שהאישה מצפה לקבל ממנה הבנה, תמיכה, עזרה ואהבה מפנה עורף ופוגעת בה. בימינו ניתן לראות אפשרויות מילוט רבות העומדות בפני האישה המוכה, אך עדין אנו נתקלים מעל דפי העיתונות בנשים הבוחרות לא להתלונן על האלימות, ובכך נשארות במעגל הנורא הזה, שעלול פעמים רבות להיות גורלי עבורן. אנו עומדים חסרי אונים וכואבים מול תופעה זו של הכאת נשים שמחליטות לשתוק ולשמור את סודן איתן.
בעבודה זו אסקור את הסיבות העיקריות המביאות את הנשים להישאר במערכת היחסים האלימה. בעבודה זו אני אנסה  לבחון את טיב היחסים בין בני הזוג. מתוך בחירה העבודה תעסוק  באישה, שהיא מושא הטיפול.
נבחן את הקשרים האישיותיים של האישה ונבדוק האם קיים דפוס חוזר של התנהגות ומבנה אישיות דומים, וכן מתוך הכרה ביכולתם של מערכות התמיכה הפורמאליות ובלתי פורמאליות לספק משוב חוזר למשתמש בהן. ננסה לבחון את כוחן של המערכות, יכולתן ופעולותיהן.
כמו כן העבודה תעסוק בשאלה הכרחית: "כיצד נשים מוכות יכולות לחוש אהבה והערכה כלפי האדם המכה אותן?" ואני שואלת את עצמי איך אפשר לחוש אהבה, אהדה והערצה כלפי בן הזוג המכה. האם אכן אהבה ושנאה נמצאים על אותו קוטב? האם אכן אפשר לשרטט מציאות שאהבה ואלימות מהווים בסיס יציב לקשר ולהקמת משפחה? העבודה כוללת 10 עמודים