היסטוריה של הצילום
מוסד לימוד | מכללת ספיר |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | היסטוריה של הצילום, מאיר ויגודר, צילום |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 1495 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
שאלת חובה- שאלה מספר 1:
א. בכדי לבחון את היחסים בין צילום לזיכרון, נפנה לספרו של רולאן בארת' "מחשבות על הצילום". בספרו מתאר בארת' את חויותיו ותחושותיו האישיות בשעה שהוא מביט בתצלומים מהעבר. לאחר מות אימו, הוא מנסה לחפש תצלום אשר ימחיש ויבטא את זכרונותיו ממנה ויהווה הוכחה למי היא הייתה?! זמן רב חיפש את התצלום האחד אך תמיד מצא ביטוי קרוב לאמו ולא בדיוק מה שזכר ממנה "הייתי מבחין בה בקרב אלפי נשים אחרות ובכל זאת לא 'מצאתיה'" (בארת',
1 988, 69). בתחילת החיפוש, טוען בארת' שכל תצלום משמעותו כמשמעות המצולם בו ואין מקום לרגשות או פירושים מעבר לכך. משמע שהתצלום רק מתעד דברים או רגעים ומאשר שהם אכן קרו ואף אינו מעניק מידע או תחושה נוספים מעבר להיותו "תעודת נוכחות" (בארת', 89), הוא אינו מהווה זיכרון. התצלום מאשר לנו הצופים בו שהדבר המצולם אכן היה קיים- ממשי, כפי הדוגמה שנותן בארת', בתצלומו של אוודון בו מצולם עבד. הימצאותו של עבד בתצלום מאשרת שאכן התקיימה עבדות, מידע זה שהתצלום מספק לנו אינו מחזיר –