עבודה בשיווק מקרה חוקר סוכנות נסיעות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4536

תקציר העבודה

מבוא- מטרת העבודה- להפגין הבנה בסיסית של תהליכי השיווק וקידום המכירות להעריך את תפקיד השיווק והמכירות בתעשיית השירותים הגישה השיווקית הינה  לראות את העסק מנקודת הראות של הלקוח, ולגרום לכל הארגון לעבוד יחד למען פיתוח מערכת יחסים הדדית עם הלקוח, המבוססת על אמון. דבר זה חשוב במיוחד בתעשיית השירותים בכלל והתיירות בפרט, מאחר ואין ללקוח דבר מוחשי לראות או לבחון לפני או אחרי הרכישה. השרות נצרך מרגע הרכישה. הלקוח משלם עבור הבטחה לחוויה מסוימת, שצורת מימושה תלויה בטיב השרות והיא סובייקטיבית ואינה אחידה.
היא כוללת, התמקדות בצרכי הקונה וסיפוקם, באמצעות המוצר או השרות. היא משלבת שיווק משולב, שוק מטרה, צפיית צרכי הלקוח ורווחיות.Kotller, P,1994)) לפני שניגשים לעשות תוכנית שיווק יש להכיר את הסביבה הקיימת גם ברמת המיקרו וגם ברמת במקרו, יש לבדוק את המשתנים הפוליטיים, סוציאליים, כלכליים ועוד.. וכמו כן את החולשות, חוזקות, איומים והזדמנויות שקיימים בשוק הוא בעולם ויכולים להשפיע על העסק בעקיפין (פירוט בגוף העבודה, ראה נספח 1-  תאור הארגון וניתוח סביבה).
בנוסף, בתחום שרותי הפנאי, קיימת תחרות עזה על זמנו והכנסותיו הפנויות של הצרכן, והחופשה, אינה נחשבת למצרך חיוני. לפיכך, הכישרון בשיווק תיירות, הוא ביצירת הערך, אריזת ושיווק החוויה כך שהלקוח ירגיש שהוא חייב לרוכשה, ודווקא ממך ולא מהמתחרים. (Morgan.M 1996). חברת "קל נופש" סוכנות הנסיעות הוותיקה ביותר בישראל (46 שנות מוניטין) מהמובילות בתחום התיירות.
לחברה סניפים בכל רחבי הארץ ובהם צוותים מקצועיים ומחלקות מקצועיות המתמחות בכל תחומי תיירות הפנים והחוץ, לחברה מספר מחלקות הפועלות בה כגון- בודדים, קבוצות, עסקים  כנסים וכו. כמו כן בשנה האחרונה נפתחה חברת הבד "תור קל",בה ניתן לקבל ייעוץ ותכנון מקצועי ומקיף בכל הקשור לתיירות פנים ובמיוחד תיירות חו"ל.
תוכן עניינים- מבוא                                                                                                                         3
תקציר מנהלים                                                                                                            4
פרק א' חשיבות השיווק ותמהיל הקידום                                                                       5-8
פרק ב'- תיאור האסטרטגיה השיווקית ותמהיל הקידום בחברת "קל נופש"                      9-11
סיכום ומסקנות                                                                                                          
1 2