עבודה מסכמת, אינטרפרטאציה מקיפה, סיפור "נשיקה" של צ'כוב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2241

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין החוג לספרות מבוא לסיפורת תשס"ט עבודה מסכמת הסיפור: "הנשיקה", אנטון צ'כוב הנושא: אינטרפרטציה מקיפה בניתוח סיפורו של צ'כוב "הנשיקה" שלהלן, אני מבקש להציג הצעת הקריאה שתתמקד בחשיפת השינויים שסרן ריאבוביץ עובר. דגש מיוחד אשים על אישיותו הפרדוקסאלית הכוללת בתוכה צדדים סותרים של ייחודיות לסביבתו ובו זמנית תלות ללא הרף בה המונעת ממנו פעילות מתוך דחף פנימי ועצמאי. אראה זאת תוך חלוקת הסיפור למחוזות המשמעות ובנוסף לכך אוכיח כיצד מתגלמת הן תלותו והן אי שייכותו של ריאבוביץ לעולמות שחיי בהם. אציג כיצד נקודת התצפית המשולבת עם ריאבוביץ תורמת להבנה של ההיפותזה ומוסיפה להזדהות איתו, לקבלת המערכת הערכית שלו ומאפשרת תנועת הקורא בסמוך לדמותו הראשית של ריאבוביץ. תוך אנאליזה לשונית אניח כיצד המספר וחומרי הטקסט מאפשרים קריאה פוליסמית של הטקסט ותמרון בין ההיפותזות.
סיפור "הנשיקה" עוסק בהתרחשויות ושינויים נפשיים שסרן ריאבוביץ עובר, חשיפת עולמו הפנימי אודות הנשיקה שזוכה לה בחדר החשוך, אך שאינה מיועדת לו.
 צ'כוב מעלה את סוגיית האדם הזניח, שלכאורה, חסר קווי אופי מיוחדים ומובלטים, שנתפס על ידי אחרים ועל ידי עצמו כדמות "אפורה", מיותרת וזרה.
 אך במהלך הסיפור הקורא מגלה שדווקא דמותו של ריאבוביץ היא מיוחדת –
ללא מקורות