השפעת אפקט האטרקטיביות ומידת הפירסום - עבודת גמר
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | אטרקטיביות, עבודת גמר, פירסום |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 10127 |
מספר מקורות | 99 |
תקציר העבודה
תקציר מחקר זה בא לבדוק את השפעתם של האטרקטיביות ורמת הפרסום של מפורסם על כוונות הצריכה של ספורטאים צעירים (18-23). נמצאו מחקרים המוכיחים כי שימוש בדמות אטרקטיבית לפרסום מעלה את כוונות הצריכה. כמו כן נמצאו מחקרים המראים כי ספורטאי מפורסם מהווה דמות לחיקוי בקרב ספורטאים צעירים (Martin, Bush & Bush,
2 004). לבסוף הוצגו מחקרים המראים את חשיבות דימוי הגוף בקרב בני אדם (Donoqhue, 2004) וכיצד ניתן להשתמש בהתניה קלאסית כדי להשפיע עליו (Allen and Madden, 1985; Petty Unnava and Strathman, 1991). מכך שיערנו כי כוונות הצריכה של הנבדקים שיחשפו למפרסם אטרקטיבי יהיו גבוהות יותר מאלה שיחשפו למפרסם שאינו אטרקטיבי וכן כי כוונות הצריכה של נבדקים שיחשפו למפרסם שהוא ספורטאי מפורסם יהיו גבוהות יותר מאלה שיחשפו למפרסם שהוא ספורטאי שאינו מפורסם. כמו כן שיערנו כי קיימת אינטראקציה בין מידת האטרקטיביות למידת הפרסום של המפרסם על כוונות הצריכה, כך שכוונות הצריכה תהיינה גבוהות יותר כאשר המפרסם הוא מפורסם ואטרקטיבי לעומת מפרסם שהוא מפורסם שאינו אטרקטיבי, ואילו לא ימצא הבדל בכוונות הצריכה כאשר המפרסם אינו אטרקטיבי. לפיכך, נדגמו כ – 80 ספורטאים צעירים שחולקו ל-4 קבוצות מחקר, כאשר הציפייה היא כי המשתנים ישפיעו על כוונות הצריכה (אטרקטיביותפרסום). קבוצה אחת נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם אטרקטיבי מפורסם, קבוצה שנייה נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם אטרקטיבי לא מפורסם, קבוצה שלישית נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם לא אטרקטיבי מפורסם ואילו קבוצה רביעית נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם לא אטרקטיבי ולא מפורסם. התוצאות מצאו כי להשערות 1 ו-2
(השפעת חיובית של מידת האטרקטיביות על כוונות הצריכה, השפעה חיובית של מידת הפרסום על כוונות הצריכה) אישוש מובהק. בניגוד למשוער, השערה מס' 3 לא הראתה תוצאה מובהקת להשפעת האינטראקציה בין מידת האטרקטיביות ומידת המפורסמות של המפרסם. לבסוף נערך דיון אשר מציע סיבות לאי מובהקות האינטראקציה, ואף מציע דרכי שיפור למחקרי המשך.