השפעת אפקט האטרקטיביות ומידת הפירסום - עבודת גמר

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10127
מספר מקורות 99

תקציר העבודה

תקציר מחקר זה בא לבדוק את השפעתם של האטרקטיביות ורמת הפרסום של מפורסם על כוונות הצריכה של ספורטאים צעירים (18-23). נמצאו מחקרים המוכיחים כי שימוש בדמות אטרקטיבית לפרסום מעלה את כוונות הצריכה. כמו כן נמצאו מחקרים המראים כי ספורטאי מפורסם מהווה דמות לחיקוי בקרב ספורטאים צעירים  (Martin, Bush & Bush,
2 004). לבסוף הוצגו מחקרים המראים את חשיבות דימוי הגוף בקרב בני אדם (Donoqhue, 2004) וכיצד ניתן להשתמש בהתניה קלאסית כדי להשפיע עליו (Allen and Madden, 1985; Petty Unnava and Strathman, 1991). מכך שיערנו כי כוונות הצריכה של הנבדקים שיחשפו למפרסם אטרקטיבי יהיו גבוהות יותר מאלה שיחשפו למפרסם שאינו אטרקטיבי וכן כי כוונות הצריכה של נבדקים שיחשפו למפרסם שהוא ספורטאי מפורסם יהיו גבוהות יותר מאלה שיחשפו למפרסם שהוא ספורטאי שאינו מפורסם. כמו כן שיערנו כי קיימת אינטראקציה בין מידת האטרקטיביות למידת הפרסום של המפרסם על כוונות הצריכה, כך שכוונות הצריכה תהיינה גבוהות יותר כאשר המפרסם הוא מפורסם ואטרקטיבי לעומת מפרסם שהוא מפורסם שאינו אטרקטיבי, ואילו לא ימצא הבדל בכוונות הצריכה כאשר המפרסם אינו אטרקטיבי. לפיכך, נדגמו כ – 80 ספורטאים צעירים שחולקו ל-4 קבוצות מחקר, כאשר הציפייה היא כי המשתנים ישפיעו  על כוונות הצריכה (אטרקטיביותפרסום). קבוצה אחת נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם אטרקטיבי מפורסם, קבוצה שנייה נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם אטרקטיבי לא מפורסם, קבוצה שלישית נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם לא אטרקטיבי מפורסם ואילו קבוצה רביעית נחשפה לפרסומת בעלת מפרסם לא אטרקטיבי ולא מפורסם. התוצאות מצאו כי להשערות 1 ו-2
(השפעת חיובית של מידת האטרקטיביות על כוונות הצריכה, השפעה חיובית של מידת הפרסום על כוונות הצריכה) אישוש מובהק. בניגוד למשוער, השערה מס' 3 לא הראתה תוצאה מובהקת להשפעת האינטראקציה בין מידת האטרקטיביות ומידת המפורסמות של המפרסם. לבסוף נערך דיון אשר מציע סיבות לאי מובהקות האינטראקציה, ואף מציע דרכי שיפור למחקרי המשך.