עבודה סמינריונית בנושא "השימוש ואימוץ שיטת תמחיר מטרה בחברות ישראליות". ציון גבוה! עבודה כוללת שאלון המחקר שמצורף לנספחים.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7279
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

תקציר כיום, תנאים הכרחיים להישרדות בעולם העסקים המודרני הם קיצור זמני תגובה, הגברת תפוקות, יעילות תפעולית ואיכות המוצרים והשירותים. על מנת להשיג כל אלה, נוצר צורך ביישום גישות ניהול חדשניות. תמחיר מטרה (Target Costing) עוזר להפנים את המציאות שנוצרה ומסייע לארגון לקבל החלטות אסטרטגיות אשר יסייעו להתוות את דרך המוצר בטווח הארוך עוד בעת פיתוחו. המתודולוגיה של תמחיר מטרה היא חלק מגישה ניהולית של הכפפת ההחלטות לשוק ולצרכיו.  תמחיר מטרה גורס ששוק הוא האילוץ העיקרי של חברה העסקית, ויש להכפיף את הארגון לאילוץ זה. את המחיר קובע השוק, אופי המוצר, תכונותיו, ביצועיו, איכותו ועיתוי כניסתו של המוצר לשוק מוכפפים לטעמי הלקוחות ושיקולי התחרות. מחקר זה מדווח על תוצאות הסקר שנערך בקרב חברות ישראליות בנושא שימוש ויישום גישות תמחיר שדומות לגישת תמחיר המטרה. אחת עשרה מתוך שש עשרה חברות ישראליות שענו לסקר טענו שהשתמשו בפרקטיקה בגישת התמחיר שדומה לתמחיר המטרה. סיווג החברות על פי סוגי התעשייה הביא למסקנה שחברות מתחום המזון, קוסמטיקה ותחום הפיננסי מראות על אימוץ גבוה של גישת תמחיר המטרה בקרב חברות ישראליות. בדומה למחקרים שנערכו ביפן ובהולנד בנושא תמחיר המטרה, הפחתת עלויות זה היעד העיקרי לאימוץ הגישה בחברות בישראל. מחלקות פיתוח, עיצוב ותכנון מוצר/שירות המובילות בתהליך יישום וניהול לפי גישת תמחיר מטרה.
תוכן עניינים

1 .   מבוא
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . .  4

2 .   תמחיר מטרה וניהול לפי תמחיר מטרה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .   7
      2.1   הגדרת "תמחיר מטרה"  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . .  7
      2.2   אימוץ גישת תמחיר מטרה. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . .     10       2.3   מטרות תמחיר מטרה . . . . . . . . . . . . . .
. . . . .  . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . 11
      2.4   התארגנות מחלקות בתמחיר מטרה. . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12

3 .   שיטת המחקר . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . 13

4 .   ממצאים ותוצאות . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
15
      4.1   יישום תמחיר מטרה בפרקטיקה. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
      4.2   מטרות ותועלות של תמחיר מטרה בפרקטיקה  . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . 20       4.3   התארגנות מחלקות בתמחיר מטרה בפרקטיקה. . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .  22                        5.   מסקנות והמלצות למחקרים עתידיים  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .  23

6 .   רשימה ביבליוגרפית . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
7.   נספחים . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26