ניהול בינלאומי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5718
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

                                                בית הספר למינהל  עסקים         עבודה אישית במודול ניהול בינלאומי מקסיקו – אירלנד        עבודה זו מוגשת כחלק מן הדרישות לקבלת תואר במנהל עסקים                                                                                                                          ספטמבר 2008
  תוכן עניינים
מבוא    3
הצגת הסקטור במדינות הנבחרות  -.
6-4
הצגת החברות והרציונאל של השת"פ העסקי  -.
8-7
הצגת 2
המדינות וניתוחן  ..14-9
מקסיקו 9
ניתוח pest  מקסיקו -.10-11
אירלנד 12
ניתוח pest  אירלנד –…13
דרוג המדינות ע"פ החופש הכלכלי –.14
הסכמי סחר של המדינות ומסקנות   -.15
מאפייני תרבות –..16-17
סגנונות ניהול -.18
  תקשורת ודרכים לשיפורה ..19
משא ומתן -20-21
 SWOT  לשת"פ בין החברות .22
אסטרטגיית השת"פ בין החברות –.23
האסטרטגיה הנבחרת לשת"פ –…24
סיכום
5 ביבליוגרפיה -..26
  מבוא
ההתפתחויות המהירות בעולם העסקים בתחילת המאה ה – 20 חוללו שינויים משמעותיים במדינות, אשר באות לידי ביטוי בסגנון חדש של  ניהול ופתיחות לסוגים שונים של ערכים וזאת בעיקר בשל הגלובליזציה והמצב הכלכלי שבו חברות מקימות חברות בארצות אחרות וצורך הניהול בהם מאוד תלוי בתרבות של אותה מדינה. אנחנו המנהלים צריכים להתמודד עם שוני של ערכים ותרבויות שונות.
יכולת תחרות גלובלית מודדת את היכולת הקיימת בסביבה של מדינה לקיים ערך מוסף ולקיים את יכולת התחרות של החברות הפועלות בה. יכולת תחרות גלובלית של חברות משקפת הצלחה בשימוש בטכנולוגיה, בעבודה, בהון ובאוצרות טבע לצורך יצירת עושר ושגשוג.
בעבודתי אבחן ואשווה את היבטי הניהול הבינלאומי בין מקסיקו ואירלנד. במדינות בעלות רקע תרבותי שונה עד מאוד אני כמנהל חייב להיות מודע להבדלים הללו כדי להבין את הצדדים, לגשר על פערי התרבות ,להבין את הרבדים הגלויים והסמויים בהתנהגויות תרבותיות שונות ע"מ לתקשר באופן אפקטיבי לארגון ולצורך קיום עסקים בין 2 המדינות.