אנורקסיה נרבוזה- גורמים למחלה והתמודדות פסיכולוגית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4876
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

אנורקסיה- הגורמים למחלה וההתמודדות הפסיכולוגית עימה אנורקסיה נרבוזה (א"נ) היא אחת המחלות הפסיכיאטריות הקשות. היא מתאפיינת בהפרעה קשה בדימוי הגוף, המביאה להרעבה עצמית וירידה קשה במשקל. התחלואה הקשה מלווה בהעדר רצון להבריא, והופכת את הטיפול בחולה למשימה תובענית וקשה מאוד. המחלה מסוכנת ובעלת שיעור תמותה לא מבוטל.
האנורקסיה ידועה כהפרעה רב סיבתית שחוברים בהיווצרותה גורמים פסיכולוגיים, ביולוגיים (גם גנטיים) וחברתיים תרבותיים. הסקירה הספרותית, אשר בעבודה זו תעמוד על הקריטריונים האבחוניים, כפי שמצויים בספר האבחנות של ארגון הפסיכיאטרים האמריקאי. בהמשך העבודה, יובאו חלק מהגורמים למחלה, יובא פירוט על הגורם החברתי תרבותי, אשר מהווה זרז למחלה. לאחר מכן תובא סקירה מאוד קצרה ומתומצתת, באשר לגורם הביולוגי / תורשתי. את פרק הסקירה הספרותית יחתום הפן הפסיכולוגי ויתמקד בסיבות להכחשת המחלה, הכחשת מצבו הבריאותי והנפשי של החולה בא"נ, או כפי שיתואר בהמשך, כצמצום התובנה לגבי מצבו ומחלתו של הלוקה בא"נ.
לאחר הסקירה הספרותית יובא תיאור מקרה של בחורה בוגרת, אשר חווה סלידה מגופה ומנהלת מאבק לירידה במשקל. תיאוריה יובאו ביומן דיאטה שהיא עצמה ניהלה, זה היה יומנה האחרון. בהמשך העבודה, דיון, בו תבואנה הקבלות בין תיאור המקרה לנושאים שבסקירה הספרותית.