ניתוח מדיניות עיסקת ע"י מודל ההתאמה

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2241
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

המדיניות העסקית של ניתוח על פי מודל ההתאמה דר'                                                                                                                                          אוקטובר 2008
מבוא:
במטלה זו נבחן את מסעדת "גיליז" ונבצע ניתוח על פי מודל ההתאמה .  כמו כן , מספר מודלים יוצגו במהלך עבודה זו וימחישו את ההתאמה האסטרטגית של המסעדה . מסעדת "גיליז" הינה מסעדת שף המתמחה בבשרים ומציעה מגוון רחב של מנות מקוריות מסוגי אוכל שונים. המסעדה התחילה דרכה בשנת 1989 בירושלים כאשר פרצה דרך  בתחום מסעדות הבשר, במסעדה עוברים כ 400 לקוחות בממוצע ליום כאשר בסופי שבוע כמות זאת מכפילה ואף לעיתים משלשת עצמה. (אתר אינטרנט REST)  כיום , מסעדת "גיליז" ממוקמת בנמל ת"א בסביבת מסעדות ובתי קפה רבים,  ומספקת שירות לאנשים בעיקר באופן פרונטאלי .  מעבר למוצר המוחשי המוגש ,  ניתן להבחין בבירור  בסיפוק מוצר שאינו מוחשי אשר משפיע על כל החוויה הקולינארית , הלא הוא השירות . המסעדה שואפת  ליצור חוג לקוחות קבוע המתפתח בין היתר  דרך שיווק "מפה לאוזן" .  תשאול מספר עובדים ותיקים מצא כי מרבית הלקוחות הינם קבועים ואף רבים מהם עוד מתקופת "ירושלים", כאשר המסעדה החלה דרכה. התנהלות העובדים מול הלקוחות עפ"י נהלים ברורים ( מצורף כנספח א' ) תורמת רבות להשגת מטרה זו . האינטראקציה בין לקוחות המסעדה לבין נותני השירותים   בה הינה חד פעמית. דרגת ההתאמה של המסעדה ללקוחותיה הינה גבוהה ובאה לידי ביטוי בין השאר דרך הזמנת שולחנות מועדפים מראש , ודרך התפריט העשיר המתאים עצמו לקהל יעד רחב . עקב אכילס של מסעדת "גיליז" הינה התנודתיות ע"פ העונות, בשל מיקומה בנמל ת"א כאשר יתרונה הגדול, מרפסת "דק"  עליה מעל ל- 20 שולחנות הצופים לים, כאשר בימי החורף מרפסת זו סגורה והביקוש לישיבה בקרבת הים והתענגות על הנוף המרהיב פוחת .
ללא מקורות – ללא ביבליוגרפיה