ניתוח מדיניות עיסקת ע"י מודל ההתאמה
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אסטרטגיה עיסקית, כלנית אפרת, מדיניות עיסקית, מודל ההתאמה |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 2241 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
המדיניות העסקית של ניתוח על פי מודל ההתאמה דר' אוקטובר 2008
מבוא:
במטלה זו נבחן את מסעדת "גיליז" ונבצע ניתוח על פי מודל ההתאמה . כמו כן , מספר מודלים יוצגו במהלך עבודה זו וימחישו את ההתאמה האסטרטגית של המסעדה . מסעדת "גיליז" הינה מסעדת שף המתמחה בבשרים ומציעה מגוון רחב של מנות מקוריות מסוגי אוכל שונים. המסעדה התחילה דרכה בשנת 1989 בירושלים כאשר פרצה דרך בתחום מסעדות הבשר, במסעדה עוברים כ 400 לקוחות בממוצע ליום כאשר בסופי שבוע כמות זאת מכפילה ואף לעיתים משלשת עצמה. (אתר אינטרנט REST) כיום , מסעדת "גיליז" ממוקמת בנמל ת"א בסביבת מסעדות ובתי קפה רבים, ומספקת שירות לאנשים בעיקר באופן פרונטאלי . מעבר למוצר המוחשי המוגש , ניתן להבחין בבירור בסיפוק מוצר שאינו מוחשי אשר משפיע על כל החוויה הקולינארית , הלא הוא השירות . המסעדה שואפת ליצור חוג לקוחות קבוע המתפתח בין היתר דרך שיווק "מפה לאוזן" . תשאול מספר עובדים ותיקים מצא כי מרבית הלקוחות הינם קבועים ואף רבים מהם עוד מתקופת "ירושלים", כאשר המסעדה החלה דרכה. התנהלות העובדים מול הלקוחות עפ"י נהלים ברורים ( מצורף כנספח א' ) תורמת רבות להשגת מטרה זו . האינטראקציה בין לקוחות המסעדה לבין נותני השירותים בה הינה חד פעמית. דרגת ההתאמה של המסעדה ללקוחותיה הינה גבוהה ובאה לידי ביטוי בין השאר דרך הזמנת שולחנות מועדפים מראש , ודרך התפריט העשיר המתאים עצמו לקהל יעד רחב . עקב אכילס של מסעדת "גיליז" הינה התנודתיות ע"פ העונות, בשל מיקומה בנמל ת"א כאשר יתרונה הגדול, מרפסת "דק" עליה מעל ל- 20 שולחנות הצופים לים, כאשר בימי החורף מרפסת זו סגורה והביקוש לישיבה בקרבת הים והתענגות על הנוף המרהיב פוחת .
ללא מקורות – ללא ביבליוגרפיה