הגיל השלישי בתקשורת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5256
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

הגיל השלישי בתקשורת ייצוג מצב הקשישים באתרי החדשות בישראל תקציר:
בעבודה זו נבחנה השאלה: כיצד מיוצגת מדיניות הרווחה של מדינת ישראל כלפי האוכלוסייה הקשישה באתרי החדשות באינטרנט? השאלה נבחנה באמצעות  ניתוח מעמיק של כתבות שהתפרסמו אודות מצב הקשישים בישראל באתרי חדשות שונים. ניכר כי היחס של התקשורת כלפי הקשישים בישראל הוא יחס אוהד במיוחד. עם זאת, אותו יחס אוהד מתפרש פעמים רבות כהתייחסות מתנשאת כלפי הקשישים והעמדתם במעמד חברתי נמוך יותר משאר האוכלוסייה.
הקשישים מוצגים לרוב כקטגוריה חברתית מובדלת של חסרי אונים, הזקוקים לסיוע חברתי מעצם קיומם. תוכן עניינים
מבוא רקע
ישראל כמדינת רווחה תקשורת להמונים אתרי החדשות תהליך ההזדקנות מעמד הקשישים בישראל הקשישים והתקשורת ממצאים התרסה נגד מדיניות הממשלה כלפי הקשישים ציטוט חברי כנסת הצגת הקשישים כחסרי אונים הדגשת המימד האוניברסלי של הזקנה שימוש בביטויים ובסמלים יהודיים מסורתיים הדגשת הבידוד החברתי התייחסות אל המוות כתבה שפורסמה גם בעיתון מול הכתבות שפורסמו רק באתרים ניתוח ממצאים התרסה נגד מדיניות הממשלה כלפי הקשישים ציטוט חברי כנסת הצגת הקשישים כחסרי אונים הדגשת המימד האוניברסלי של הזקנה שימוש בביטויים ובסמלים יהודיים מסורתיים הדגשת הבידוד החברתי התייחסות אל המוות כתבה שפורסמה גם בעיתון מול הכתבות שפורסמו רק באתרים סיכום מבוא בעבודה זו נבחנה השאלה:
כיצד מיוצגת מדיניות הרווחה של מדינת ישראל כלפי האוכלוסייה הקשישה באתרי החדשות באינטרנט?  בהתחשב בעובדה שהקשישים מהווים נתח גדול מהחברה ובכך שתקופת הזקנה מתמשכת לאורך כ-30 שנה ויותר, חשבנו כי ראוי לדון בתקופת חיים זו ובמאפייניה החברתיים הייחודיים. במדינת ישראל כיום, אנו שומעים מדי יום על מקרים של הזנחה, התעללות ותקיפה של קשישים, כמו גם, על מקרים של רעב, מצוקה ועוני. אמצעי התקשורת מגלים עניין רב באוכלוסיה הקשישה בישראל, אך על מנת לבצע מחקר מעמיק וממוקד, בחרנו להתמקד באתרי החדשות באינטרנט, בשל היותם מקור פופולארי לצריכת חדשות. התבוננות זו, יחד עם רקע בסיסי אודות הנושא הנבחר, העניקה לנו תפיסה חדשה של תקופת גיל זו וחשפה בפנינו את האופן שבו מייצרת התקשורת בקרב הציבור תפיסה מסוימת של גיל הזקנה.