סמינריון בקרימינולוגיה- האסיר ומשפחתו-!!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2006
מספר מילים 9513
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תקציר סמינריון סמינריון זה מתפרס על כ 32 עמודים ועוסק באסיר ומשפחתו.
9513 מילים נאספו והתבססו על כ 30 מקורות מהם 10 באנגלית. העבודה זכתה לציון 92
-מהגבוהים בקורס.
כל המרכיבים המשמעותיים של חיי המשפחה ניתנים תדיר לשינוי ולתיקון ואלה קשורים בערך עצמי, תקשורת, שיפור המערכת והחוקים בתוך המשפחה. כל המתרחש בהווה הנו תוצאה טבעית של ניסיון חייו של האדם ואם נצא לחקור את המשפחה שאחד מחבריה הוא אסיר, נוכל למצוא את האמיתה בתפיסתנו זו.
עבודה זו, תעסוק באסיר ומשפחתו, על ההשפעות של האסיר בעצם היותו אסיר- על המשפחה, ועל האפשרויות הקיימות למשפחה להשפיעה על האסיר שהוא חלק ממנה.
בפרק הראשון של עבודתנו נבחן את מושג המשפחה בהתחלה מהפן הסוציולוגי שלו, ובהמשך נסקור מספר היבטים קרימינולוגיים שמלווים את מושג  המשפחה.
בהמשך העבודה נסקור מספר תיאוריות ומחקרים בנושא האסיר ומשפחתו ונבין בצורה מעמיקה יותר כיצד מתפתחת הנטייה לעבריינות במשפחה ובה אסיר.
הפרק השלישי בעבודה ימחיש את הבעייתיות שבניהול מערכת זוגית בין האסירה לבןבת זוגו בעת ריצוי תקופת המאסר, בביקורי ההתייחדות גם כהכנה לשחרור, בסדנאות לזוגיות ולאחריה. בנוסף לקשיים המלווים את האסיר בשמירה וקיום המערכת הזוגית, הורה היושב מאחורי סורג ובריח, מנסה לנהל חיי משפחה תקינים וליצור מערכת יחסים כלשהי עם ילדיו שלעיתים אף אינם יודעים כי ההורה נמצא בכלא.  במסגרת סדנאות להורות "בשלט רחוק"  וקבוצות תמיכה ועזרה, לאסיר בכלא, מנסים ההורים לשמר או לבנות קשר עם בני משפחתם.
הפרק האחרון בעבודה ינסה להעניק מספר אמצעים ודרכים להתמודד עם הבעייתיות הגדולה שנוצרת עקב היותו של אחד מבני המשפחה אסיר. באמצעות מעורבות של המשפחה בחיי האסיר ושמירה על קשר קבוע עמו תצליח המשפחה להתאחד ולשוב  למסלול חיים תקין לאחר המאסר.
            בעבודה זו ננסה להעלות את הקשיים המלווים בניהול חיי משפחה תקינים כשאחד מבני המשפחה נמצא "מאחורי הסורגים" ובמקביל נראה שבעצם השמירה על אחדות המשפחה, בזמן השהות בכלא והשמירה על קשר אדוק עם האסיר הם המפתח להיחלצותה של המשפחה מהסיטואציה הקשה בה היא מצויה.   תוכן העניינים
מבוא …2
פרק ראשון: "המשפחה" ..3-7
פרק שני: "האסיר ומשפחתו-תיאוריות ומחקרים בנושא" 8-11
פרק שלישי: "האסיר במערכת הזוגית" -…12-15
פרק רביעי: "האסיר כהורה" –16-22
פרק חמישי: "תוכניות שיקום ממוקדות משפחה" –23-27
סיכום .28
ביבליוגרפיה ..29-31
נספחים .