כת השטן

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5204
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

הקדמה  "חשוב שנבין כי גם האדם הממוצע, הנורמאלי והאינטליגנטי, עלול להיות מובל כדי שייטול חלק בפעולות בלתי מוסריות, בלתי חוקיות, אלימות וחסרות היגיון-שעלולות להביאו להרס עצמי ולהתנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם ערכיו ואישיותו. רובנו יכולים ללכת שולל בידי דמויות שאנו סומכים עליהן, אשר יעשו שימוש באמון שלנו, תוך הבטחות למימוש שאיפותינו הבלתי ממומשות" (זימברדו,
2 002).
קביעה זו של ד"ר זימברדו, עשויה להישמע תמוהה לאדם שלא נתקל מעודו באופן פעולתן של כתות, שכן הוא משווה בנפשו כי המצטרפים אליהן, מצויים בהכרח בשולי החברה, או לוקים בנפשם. אך אין זה כך.
בישראל, כמו בכל העולם המערבי, הפרופיל של חברי כתות שונה לחלוטין. מדובר בצעירים בני עשרים עד שלושים פלוס, ברובם אקדמאיים בעלי מקצועות חופשיים. הם נקלעו לכתות במהלך חיפוש דרך רוחנית, או בעקבות משבר כגון מוות במשפחה או גירושים. לכתות יש שיטות באמצעותן הן משעבדות את מאמיניהן: שטיפות מוח, היפנוזה, מניפולציות. הפעלת השיטות הללו, בונה אצל חברי הכת אישיות חדשה, שונה בהרבה מאישיותם הקודמת ונטולת מנגנוני בקורת ושיפוט. בעבודה זו נרצה לעמוד על אותן טכניקות ושיטות פעולה בהן משתמשות הכתות על מנת לגייס עוד חברים ולהטביע את חותמן על החברה.
תוכן עניינים
הקדמה –..עמוד
3 כת, הגדרות -.עמוד
4 סוגי כתות -..עמוד
4 -5
קבוצה, כת ומה שביניהם ..עמוד 5-7
טכניקת ה Mind Control עמוד 7-9
שמונת הקריטריונים של ליפטון -..עמוד 9-10 מודל המהפכה המחשבתית / קורט לווין –עמוד
1 0-11
כת השטן –עמוד
1 2
השתייכות של בני נוער לכתות –עמוד
1 3-14
אז מה ניתן לעשות –עמוד
1 5
סיכום –..עמוד
1 6
נימה אישית -עמוד
1 6