תופעת הפירומניה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2286
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

"הפירומן מחולון מצית מכוניות יוקרה" (מעריב, 07/03); "פירומן מצית גני ילדים" ( ידיעות אחרונות, 07/01); "המשטרה בודקת אם פירומן אחראי לשורת הצתות בר"ג" (הארץ, 10/98), אלו רק מספר כותרות שהופיעו בעיתונים בארץ בשנים האחרונות ובהן הוזכרה המילה-"פירומניה" בהקשר לחשדות לעבירות של הצתה.
עבודה זו תעסוק במושג "פירומניה" ותענה על מספר שאלות- מהי ההגדרה המקובלת למושג  בספרות המקצועית; מהי בעצם אותה תופעה/הפרעה המכונה "פירומניה" על כל מרכיביה וגורמיה; וכיצד מערכת אכיפת החוק בכלל והמערכת המשפטית בפרט רואות ומתייחסות לתופעה זו.
בעזרת מספר גדול של מאמרים וספרות מקצועית תנסה העבודה לסקור את הפירומניה מכל צדדיה:הן מצד החולה המאובחן כסובל מהפרעה נפשית של פירומניה, הן מצד הגורמים המאבחנים והמטפלים ובלבטיו לגבי הגדרת ההפרעה ודרכי הטיפול בה והן מצד האוכלוסייה הבריאה ומערכת אכיפת החוק האמונה לשמור על הסדר הציבורי ונאלצת להתמודד עם הפירומן כמפר סדר זה.
בחרתי בנושא זה משום שהשם של התופעה מוכר וידוע אבל מאפייניה ומעמדה המשפטי לא ידועים לציבור ואף לחלק מאנשי המקצוע בתחום הפסיכולוגיה והמשפט ורציתי להרחיב את ידיעותיי בנושא.
מבוא –
עמ'  3
הגדרת המושג:"פירומניה" –
עמ'  4
פירומניה – מאפיינים להפרעה
עמ'  6
 הפירומן-עבריין או חולה נפש?
עמ'  8  סיכום –
עמ' 10 רשימת מקורות –
עמ' 11