פרקטיקום בשינוי ארגוני

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9861
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מבוא
תופעת המיזוג הינה תופעה מרכזית בכלכלת העולם המערבי זה למעלה מעשור. תופעה זו הינה הליך מוסכם בין חברות, שבמהלכו הן משולבות לחברה אחת.  בשנים האחרונות אנו עדים לפעילות רבה בתחום זה במשק הישראלי, הן במיזוגים של חברות ישראליות עם חברות ישראליות והן עם חברות זרות. המחסור במשאבים מאלץ את הארגונים להתחרות בארגונים אחרים על השגתם. תחרות זו מסכנת את הארגון, מייקרת את התשלום על המשאבים ומחייבת עתודות למצבי חירום. מכאן למעשה, תופס את מיקומו המיזוג כפיתרון למצב (סמואל, 2002). הליך המיזוג הינו הליך המלווה בשינוי ארגוני שהשפעתו ניכרת בכל רמות הארגון, מחקר זה יעסוק בהליך המיזוג בקרב חברת התקשורת   COOL, תוך ציון השינויים הארגוניים הנלווים להליך ושימת דגש על השינוי בתרבות הארגונית. תוכן עניינים
מבוא –…3
הארגון הנחקר .3
סקירת ספרות 4
   שינוי ארגוני –..4
   אישיות ואופי הארגון כמתווך השינוי הארגוני –4
   הארגון בסביבה משתנה –5
   מיזוג -..7
   תרבות ארגונית -..8
   תהליך הטמעת התרבות הארגונית –11
   אסטרטגיות לשינוי התרבותי ..11
   התמודדות עם התנגדות לשינוי 12
שיטת חקר השינוי -…13
רשמים וניתוח השינוי בחברת COOL –..14
המיזוג בחברת COOL –.17
   תרבות ארגונית בחברת  COOL –19
   תהליך הטמעת התרבות בחברת  COOL –…22
   אסטרטגיות להטמעת השינוי התרבותי בחברת  COOL -..23
   ההתנגדות לשינוי ..24
   התמודדות הארגון עם ההתנגדות לשינוי בקרב עובדיו —
5 סיכום וביקורת –..27
פן אישי -.27
ביבליוגרפיה .28