מדיה חדשים - ניתוח מוצר על גבי המדיה האינטרנטית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008

תקציר העבודה

החוג לתקשורת מבוא למדיה ב' עבודה מס' 1- אינטליגנציה קולקטיבית תיעוד נוכחות :
שם המותג :
Manchester united  – קבוצת כדורגל אנגלית אתר ראשי:
מאגד בתוכו –חנות,כרטיסים,פרומים,סרטונים,תמונות, סטטיסטיקות, היסטוריה ועוד.
www.manutd.com אתרים רשמיים נוספים פורום רשמי http://www.manutdtalk.com צ'ט רשמי http://www.manutdchat.com אתרים לא רשמיים צ'ט- צ'ט לא רשמי שהוקם על ידי אוהד הקבוצה http://www.unitedlounge.com שירי הקבוצה – אתר לא רשמי של אוהדי הקבוצה המרכז את כל שירי האהדה לקבוצה http://red11.org/mufc/songs.htm סטטיסטיקות – אתר לא רשמי המתוחזק ע"י אוהדי הקבוצה המתעד את כל הסטטיסטיקות של הקבוצה מראשית ימיה ועד היום http://www.stretfordend.co.uk/menu.html בלוגרים שכותבים על המותג שם+ תיאור כתובת האתר פז לזר – בלוג רשמי של אוהדי הקבוצה בישראל http://manutd.sportenter.co.il Clayton van Niekerk – בלוגר אשר הקים את הבלוג הרשמי של אוהדי הקבוצה, הוא מתחזק שני בלוגים נוספים www.manutdblog.com  – Marcus Christensonהקים בלוג בכדי לקדם החתמה של שחקן http://digg.com/soccer/Manchester_United_blog נוכחות בפורומים ורשתות חברתיות facebook קבוצות – יותר מ 500 אפליקציות – 15
אירועים – 136
Myspace קבוצות- 590 בלוגים- 3,240 פורומים – 1,700 פורום מסביב לעולם – דוגמאות לפריסה של המותג ברחבי העולם- אלו הם פורומים אשר מתוחזקים ע"י אוהדי הקבוצה ברחבי העולם. סינגפור – http://manutdsg.com/forum/portal.php ישראל – http://forum.sportenter.co.il/forumdisplay.php?f=27
אינדונזיה -http://www.unitedindonesia.com/forum משתמשים פעילים Biplaw Sijapati – הקים את קבוצת האודים הכי גדולה ב- facebook – מונה כ- 55,353 אוהדים.  – Ahmed bilal אחמד פעיל מאוד בתחום הפורומים והבלוגים, הוא מתחזק בלוג משלו אך בנוסף נמצא כמגיב ב- 15 בלוגים נוספים הקשורים לקבוצה נוכחות בקהילות מדיה Youtube סרטוני וידאו- 136,000 אתרי גולשים – 19
Flicker תמונות – 23,187
Metacafe קליפים- 708
ניתוח המותג מנצ'סטר יונייטד  :     תחילה לפני שאפרוט את ניתוח המותג על פי מאפייני האינטליגנציה הקולקטיבית מוצא  אני לנכון לציין מספר נתונים על המותג עצמו.
מנצ'סטר יונייטד כמותג כבר שנים שאיננה רק קבוצת כדורגל,בעלי הקבוצה מינפו את האהדה הגדולה שרוכשים לקבוצה ברחבי העולם והנפיקו את הקבוצה בבורסה, מעבר לכך החלו לשווק את הקבוצה כמותג בשוק האסייתי מראייה עתידית כזהו השוק בעל הפוטנציאל  הגדול ביותר לרווחים. ראייה לכך אנו מוצאים באתר הרשמי של הקבוצה כאשר בדף הבית ניתן למצוא קישורים לשלושת האתריים הרשמיים של הקבוצה בסין,יפן וקוריאה . האתר –
העבודה ללא מקורות