עבודה יחסית קצרה (21 ע"מ) אך מתומצתת ומדויקת להפליא, ולכן קיבלתי עליה. העבודה עוסקת בתורת הדינמיקה הקבוצתית ובהסטוריה שלה.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

דינאמיקה קבוצתית תוכן עניינים
מבוא -..3
פרק א' -6
פרק ב' -9
פרק ג' -.13
ביבליוגרפיה –…21
דינאמיקה קבוצתית מבוא
מהי אפוא דינאמיקה קבוצתית? בהתאם לשימוש אחד שהוא נפוץ למדי, דינאמיקה קבוצתית מתייחסת לסוג של אידיאולוגיה פוליטית הדנה בדרכים שלפיהן יש לארגן קבוצות ולנהל אותן. אידיאולוגיה זו מדגישה את חשיבות המנהיג הדמוקרטי, שיתוף חברים בהכרעות והרווח שיפיקו גם החברה וגם היחידים באמצעות פעולות משותפות בקבוצות. שימוש נפוץ שני במונח דינאמיקה קבוצתית מייחס אותו למערכת טכניקות כגון מילוי תפקידים, הסתכלויות בתהליך הקבוצה והיזון חוזר שלו, והחלטה קבוצתית. בטכניקות אלה הרבו להשתמש בעשר-עשרים השנים האחרונות בתוכניות הדרכה המיועדות לשיפור המיומנות ביחסי אנוש ובניהול ועדות וועידות. שימוש שלישי במונח דינאמיקה קבוצתית מתייחס לשדה מחקר המוקדש לרכישת ידע על טבע הקבוצות, חוקי התפתחותן וקשריהן ההדדיים עם יחידים, עם קבוצות אחרות ועם מוסדות גדולים יותר.
חשוב להבחין בין שלושת המובנים הללו. לכל אחד יש אידיאולוגיה ביחס לדרכים שיש לארגן את חיי הקבוצה.
אלה האחראים לניהול הקבוצות ולאימון אנשים לקראת שיתופם בקבוצה יכולים לעשות זאת רק באמצעות השימוש בטכניקות כלשהן מסוג זה או אחר.  דינאמיקה קבוצתית במובן זה היא התמחות אינטלקטואלית, בגלל היותה מעוניינת בחקר התנהגות אנוש או ביחסים חברתיים. כדי להבין טוב יותר במה שונה דינאמיקה קבוצתית מתחומים מוכרים אחרים, אסקור כמה מהמאפיינים המיוחדים לה:

העבודה בפונט 14, ללא מקורות בגוף הטקסט