שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בקורס : ממדעי המחשב להוראתם – רקע, התפתחות וסוגיות נבחרות (20560) שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב תוכן עניינים
מבוא. 3
פרק 1 – הגדרת הבעיה. 4
        1.1
מבוא. 4
        1.2
טעויות בקרב סטודנטים למדעי המחשב. 5
        1.3
סיכום.. 6
פרק 2 – הצגת שיטת הלימוד מטעויות. 7
        2.1
מבוא. 7
        2.2
שיטת הוראת לימוד מטעויות. 7
        2.3
סיכום.. 9
פרק 3 – יישום שיטת לימוד מטעויות בהוראת מדעי המחשב. 10         3.1
מבוא. 10         3.2
אינטואיציה מוטעית. 10         3.3
פתרון מוטעה בעקבות מילות מפתח. 12
        3.4
בחירה נמהרת של שיטה או תבנית –  תוך הדגמת השיטה החמדנית. 19
        3.5 חשיבה היוריסטית וריגורוזיה. 22
        3.6
סיכום.. 26
סיכום ומסקנות. 27
ביבליוגרפיה. 29
מבוא
What do you first do when you learn to swim? You make mistakes, do you not?
And what happens? You make other mistakes, and when you have made all the mistakes you possibly can without drowning – and some of them many times over – what do you find? That you can swim? Well – life is just the same as learning to swim! Do not be afraid of making mistakes, for there is no other way of learning how to live! *Alfred Adler (Austrian psychiatrist, 1870-1937) An insect tries to escape through the windowpane, tries the same hopeless thing again and again, and does not try the next window… A mouse may act more intelligently… A man is able to vary his trials still more intelligibly… 'Try, try again' is popular advice; it is good advice. The insect, the mouse, and the man follow it; but if one follows it with more success than the others it is because he varies his problem more intelligently. *George Polya (A Hungarian mathematician,
1 887-1985) If I had to live my life again, I'd make the same mistakes, only sooner.
Tallulah Bankhead (American Actress, 1903 – 1968)* The only real mistake is the one from which we learn nothing *John Powell Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.
Albert Einstein (Physician 1879-1955)* חיפוש מחרוזת המילים "learning from mistakes" במנועי החיפוש באינטרנט מניב
5 מיליון תוצאות. טעות היא מילה הנקשרת קשר הדוק בחינוך והוראה. יש הטוענים כי ללא טעייה אין למידה. בתחומי הוראה רבים טעויות הן כלי שימושי בלימוד פעיל של הנדרש.  בעבודה זו נעמוד על טיב שיטת הלימוד מטעויות בהתמקד על תחום מדעי המחשב. ראשית, נגדיר ונבאר את הטעויות ואת הסיבות להן. לאחר מכן, נכיר בשיטת לימוד חדשנית בתחום מדעי המחשב השמה דגש על לימוד מטעויות. לבסוף, נראה שלל דוגמאות ליישום שיטה זו. שאלת המחקר הבאה תנחה אותנו כל העת : מהי שיטת ההוראה העושה שימוש בלימוד מטעויות וכיצד באה לידי ביטוי בתחום הוראת מדעי המחשב?