סמינר שנתי - עבודה קיבלה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

"במעשה האהבה, בנתינת העצמי, במעשה החדירה אל תוך הזולת, אני מוצא את עצמי, אני מגלה את עצמי, אני מגלה את שנינו, אני מגלה את האדם." אריך פרום, "אמנות האהבה"
1 .     מבוא
1.1.            סעיף 1 – הסבר מונחים המופיעים בשאלת הנושא על האהבה נאמרו אלפי מילים ונכתבו אלפי ספרים, יש נוסחאות האהבה, הגדרות מדעיות ואמנות פילוסופיות. ובכל זאת, עבור כל דור חדש פילוסופיה של אהבה הינה תעלומה אחת גדולה, שיש לפטורה. אוהבים את הטבע, את החברים, את העבודה, את המשפחה, את בן או בת זוג. אהבה יכולה להיות המשמעות של החיים ולדחות דברים אחרים לצד. מכאן, קיים עניין לטבעו של רגש שנקרא "אהבה", רצון להבין מה זאת אהבה?
אריך פרום היה פסיכולוג חברתי, פילוסוף ופסיכואנליטיקאי שנולד בגרמניה ולפני מלחמת עולם השנייה היגר לארצות הברית. הוא חיבר מספר רב של ספרים העוסקים בפסיכואנליזה, סוציולוגיה ופילוסופיה. אחד הספרים המפורסמים שלו הינו "אומנות האהבה" שבו פרום מציב מטרה להראות שאהבה אינה רגש סנטימנטאלי ואותו יכול להרגיש כל אדם ללא הקשר לרמת הבגרות שלו. הוא מנסה לשכנע את הקוראים שכל הניסיונות של האנשים לאהוב מביאים לכישלון אם הם לא שואפים לפתח את האישיות בכדי להשיג אוריינטציה פרוגרסיבית. "לא ניתן להשיג סיפוק באהבה ללא יכולת לאהוב את הזולת, ללא אנושיות, אמונה ומשמעת". בהרבה מקרים אנשים תופסים את מושג "לאהוב" כ"להיות אהוב" ומנסים למצוא דרך כדי שיאהבו אותם. כל אחד מוצא את הדרך שלו בכך: נשים מקפידות על היופי שלהם ומנסות להראות יפות יותר, גברים משיגים עוצמה, שליטה וכסף. יש אנשים שאהבה עבורם אינה מהווה בעיה, אלא הבעיה העיקרית נמצאת בחיפוש אחר מושא האהבה – לאחר חיפוש האדם שתכונות פיזיות ומוסריות שלו יתאימו לדמות האטרקטיבית שנתפסת על ידי החברה.
בנוסף, פרום מדגיש, כי חשוב מאוד שמושא האהבה יענה בחיוב ונתינת אהבה תהיה משני הצדדים.
מכך ניתן להבין, שמתאהבים אחד תוכן עניינים

1 .      מבוא 1
1 .1  סעיף 1- הסבר מונחים המופיעים בשאלת הנושא 1
1 .2  סעיף 2- הסבר מדוע שאלת הנושא חשובה ומעניינת–2
1 .3  סעיף 3- הסבר מילולי על מבנה העבודה –..3
2 .      פרק א'- הצגת התשובות לשאלת הנושא 4
2 .1  אהבת אחים -.4
2 .2  אהבת האם -..4
2 .3  אהבה ארוטית …5
2 .4  אהבה עצמית -6
2 .5  אהבה לאל –7
3 .      פרק ב'- מחקר אמפירי, ניתוחו והצגת תוצאותיו -9
4 .      פרק ג'- הערכת התשובות ודיון בהן -15
4 .1  אהבת אחים -.15
4 .2  אהבת האם -..16
4 .3  אהבה ארוטית …17
4 .4  אהבה עצמית -17
4 .5  אהבה לאל –18
5.      סיכום –..20
6 .      ביבליוגרפיה -22
7.      נספחים –23