מבוא ליחסים בינלאומיים - הדיאלוג המיליאני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008

תקציר העבודה

המחלקה ל- B.A    כללי * מבוא ליחסים בין-לאומיים "הדיאלוג המיליאני"-מלחמת פלופוניס * מלחמת פלופוניס – הדיאלוג המיליאני הדיאלוג המלי התנהל על האי מלוס, בין משלחת יוונית לבין תושבי האי מלוס.
תושבי האי מלוס היו ניטראליים במלחמת הפלופוניס, תושבי האי הורכבו מתושבי העיר ספרטה. השאלה העיקרית בדיאלוג היתה בנוגע להצטרפות לברית האתונאית-ימית (שהיתה די עריצית), המלים ידעו כי אם יענו בשלילה הם יותקפו ע"י אתונה. האתונאים טענו שהם לא היו מעוניינים בברית אלמלא העיר לא היתה בסיכון (למעשה, הברית היתה חד צדדית לטובת אתונה), המלים דיברו על צדק, הם טענו שנסיון הסחיטה הזה אינו צודק. האתונאים טענו כי החזק הוא זה שיעשה מה שברצונו לעשות עם החלש והחלש חייב להיכנע לחזק. לחזק אין ברירה, הוא חייב להשתלט על החלש, כי אם החזק יראה סימני חולשה, האחרים יראו זאת ויחשבו שיש להם אופציה אחרת מלבד כניעה. המלים לא רואים צדק בברית והם אלו שצריכים לספק כוח עבודה וספינות ולקבל כלום בתמורה. האתונאים מגיבים לכך שהם מעצמה ימית ואין לספרטה אינטרס לבוא לעזרת המלים, זה לא מקדם את האינטרס של ספרטה להתקדם בים, הם מעצמה יבשתית ולכן זה לא מציאותי מבחינת המלים לסמוך על הסיוע הספרטני.
המלים החליטו לסרב להצעת האתונאים, הם העדיפו את חירותם ולאחר זמן מה, האתונאים פלשו למלוס, כבשו את האי ושיעבדו את המלים.  מהאירוע הזה ניתן ללמוד 3 נקודות בבחינת אירועים:
1.  התמקדות באינטרס הלאומי – צריך ללמוד ולזהות מהם האינטרסים, ניתן לראות על פיהם את המדיניות והפעולות של שחקן בזירה הבין-לאומית.
2 .  האינטרס מובן במובנים של עלות ותועלת ולא במונחים של צדק – דהיינו, מה אתה יכול לקבל ומה אתה צריך לשלם על …
ללא מקורות!!!