שיפור עסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא
מנהלים אשר ארגונם מצוי בסביבה תחרותית צריכים לנסות ולשנות תהליכים בארגון בכדי להשיג יתרון תחרותי ולמקסם רווחים.בשנים האחרונות אחת התוכניות הפופולאריות היא ה Business Process Re –engineering, אשר מטרתה להשיג שיפור המדדים קריטיים לארגון.
עבודה זו עוסקת בניהול פרויקט בחברת Leadcom . לשם ביצוע הפרויקט הוצגו מס תהליכים לקויים במחלקת הכספים והאדמיניסטרציה בחברה ונבחר תהליך אחד לשיפור. התהליך הנבחר לשיפור הוא תהליך תשלום החשבוניות במחלקה אשר מנוהל כיום באופן לא יעיל. השיטה לשיפור התהליך שנבחרה היא שיטת ה BPR  ובמהלך העבודה הוצגה השיטה ויישומה.
בשלב הראשון של העבודה מוצגות מטרות ויעדי הפרויקט ותכנון הפרויקט הכולל  הגדרת הצוות ותפקידם והכנת דרישות לפרויקט ע"פ מסמך SOW . לאחר מכן, הוצג תכנון הפרויקט הלכה למעשה ע"פ  שלביו ופעולות דרושות. לצורך תכנון הפרויקט נעשה שימוש בתרשימים כגון: הגדרת הנתיב הקריטי,  תכנון ופילוס משאבים, תרשים גנט ,חישוב תקציבי ועוד.
כמו כן, הוצעו פעולות להנהלת הארגון שעליה לנקוט בסיום הפרויקט, שילוב מערכות ממוחשבות בארגון, וכיצד הארגון צריך להראות בסיום הפרויקט לאחר תהליך השיפור. תוכן עניינים
מבוא. – 1 –
1                      ייזום הפרויקט.. – 2 –
2                     תכנון הפרויקט.. – 2 –
3                    ביצוע ובקרה של פרויקט ה-BPR.. – 2 –
4                     סיום הפרויקט.. – 2 – 5                     סיכום.. – 2 –
6                     ביבליוגרפיה. – 2 –