ניהול ומנהיגות

תקציר העבודה

מבוא
חברת קומפיוג'ן נוסדה בשנת 1993 ע"י 3 יזמים צעירים, כחברת חומרה.
החברה עברה מספר תחומי עיסוק, החל ממוצרי חומרה להאצת בדיקות  ועד למוצרי תוכנה בתחום הביוטכנלוגיה.
החברה כיום עוסקת בפיתוח כלים דיאגנוסטיים לחברות בפיתוח תרופות. מלקוחות החברה נמנות חברות תרופות, מכוני מחקר וחברות דיאגנוסטיקה.
החברה נסחרת בנאסד"ק משנת 2000 ובבורסה בת"א משנת 2001. החברה מונה היום כ- 90 עובדים, מהם ביולוגים, מתמטיקאים המשלבים את תחום הביולוגיה והמחשבים לכלים שימושיים בהתאם לדרישת חברות תרופות ענק ברחבי העולם. מרבית עובדי החברה הינם אקדמאים, בתחום הביולוגיה הרטובה והיבשה, מתמטיקה ותוכנה. שילוב מנצח זה מביא את החברה לפיתוחים בענף הביוטכנולוגיה. החברה מבוססת על כספי ההנפקה מלפני 5 שנים, וממענקים שונים הן של משרד המדען הראשי והן של בפרוייקטים ייחודים של השוק האירופאי. לאחרונה עברה החברה שינוי ארגוני שהחל בהודעת המנכ"ל הראשון של החברה לפני שנה, בהודעה זו נמסר כי המנכ"ל מבקש לעזוב את תפקידו כמנכ"ל החברה כדי שתוכל לגייס מנכ"ל מנוסה בתחום הביוטכנולוגיה, ולהביא את הארגון להישגים ותוצאות מרשימות בתחומה על בסיס הפוטנציאל המיוחד בה. חצי שנה אח"כ גויס מנכ"ל חדש, בעל ניסיון רב בתחום שהחל את תפקידו לפני כארבעה חודשים. עם כניסתו לתפקיד, יחד עם צוות ההנהלה הבכירה ויועצים חיצוניים הוחלט על תהליך התייעלות, בו פוטרו
5 % מהעובדים לפני כחודש. השינויים עם כניסת המנכ"ל לארגון היו צפויים, אך לא סדרי הגודל הסופיים, עובדה שגררה התנגדויות, בלבול וחוסר ביטחון בקרב עובדי החברה, ותיקים וחדשים גם יחד. מטבע הדברים כל שינוי גורם לאי ודאות, פחד וחשש למקום העבודה. יש לציין כי למרות הקיצוץ הכואב, התהליך היה מקצועי ומובנה מתחילתו, יחד עם זאת, כיום, זמן קצר לאחר השלמת הפיטורים, עובדי הארגון נמצאים עדיין בחשש ותסכול לתפקידם, שכן אין לדעת אם תוכניות החברה, כפי שהוצגו לכלל העובדים, ישיגו את יעדם ואם לא יאולצו העובדים לעמוד שוב ברה ארגון מחודש בעוד תקופת מה. מבנה החברה היררכי ומובנה, בראש החברה עומד נשיא ומנכ"ל החברה, תחתיו החטיבות הבאות:
כספים ומשאבי אנוש, דיאגנוסטיקה, ביולוגיה, פיתוח עסקי, מחקר וגילוי, רישום פטנטים.
כל מנהל חטיבה הינו בדרג סמנכ"ל. לחברה מועצת מנהלים ובראשם עומד יו"ר הדריקטריון. תוכן עניינים
מרכז לימודים אפעל. 1
מבוא. 3
מאמר 1 –. 4
ניהול כוח אדם קבוע וגמיש בארגון 4
מאמר 2 –. 8
שיעורים מההיסטוריה. 8
מאמר 3 –. 12
תיאוריות ניהוליות במאה ה-20. 12