הקשר בין חשיפה לפרסום, עמדות כלפי פרסום, עמדות כלפי מותג וכוונות רכישה- סקירת ספרות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 55

תקציר העבודה

3 .1 . חשיפה לפרסום תקשורת שיווקית ופרסום התקשורת השיווקית הינה המרכיב השיווקי המסייע לקדם התקשרות אפקטיבית עם קהל יעד הרלוונטי, וזאת באמצעות פעילות שיווקית ספציפית כגון:
פרסום, קד"מ, יחסי ציבור ומכירה ישירה.
Northern E. (2003) טוען כי תקשורת שיווקית מהווה מרכיב אשר יכול לסייע בתהליך קבלת ההחלטות בצורה היעילה ביותר. הדבר בא לידי ביטוי דרך התקשרות פנים ארגונית בין עובדים אשר מצויים במקומות שונים וזאת באמצעות האינטרנט והטלפון, כמו כן התקשרות חיצונית עם קהל היעד דרך אמצעי התקשורת כגון: שילוט חוצות, טלוויזיה, רדיו וכו'.
מטרת הפרסום להעביר מסר מהמשווק לצרכן בכדי לקדם את האינטרסים של הפירמה.
הורניק וליברמן (1996) מגדירים את הפרסום – כלי להעברת המסר ממנהלי הארגון אל הצרכן. לטענתם כי כל פירמה יוצאת למסע פרסום מסיבות או ממניעים שונים. לעתים אמור מסע פרסום להתגבר על בעיות שנחשפו ולעתים לנצל הזדמנויות שנקרו בפני הפירמה. ההנחה היא, כי באמצעות המסר הפרסומי ניתן לפתור את כל הסוגיות התקשורתיות, בכללם בעיות של תדמית, עמדה, תפיסה, ידיעה או חוסר מידע.
  Tsai, Ling & Liu 2007 נתמכים במאמרם במחקרו של Zanjoc  משנת 1968 הבוחן את השלכת החשיפה לפרסום. על פי מחקרו של Zanjoc   חשיפה חוזרת ונשנת לפרסום אכן עשויה לגרום להעדפה של הצרכנים את המותג המפורסם על פני מותגים האחרים.

3 .2 עמדות צרכנים
3 .3. עמדות כלפי הפרסום
3 .4 כוונות רכישה
3 .5 הקשר בין חשיפה לפרסום ועמדה כלפי המותג
3 .6 הקשר בין חשיפה לפרסום וכוונות רכישה
3 .7 הקשר בין עמדות כלפי מותג וכוונות רכישה
3 .8 הקשר בין עמדות כלפי הפרסום וכוונות רכישה
4 .רציונאל המחקר