ניתוח חברת פלאפון תקשורת בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

בעבודה זו בחרנו לנתח את חברת "פלאפון תקשורת בע"מ" תוך התמקדות בהשקת הרשת החדשה High Speed GSM . חברת פלאפון הוקמה בשנת 1985 והייתה לחברה הסלולארית הראשונה בישראל. עם השנים נכנסו שלוש חברות נוספות לשוק: סלקום, אורנג' ומירס. עם כניסתן של המתחרות השוק הפך תחרותי ועל מנת לשרוד היה על פלאפון לחזק את המותג שלה ולהישאר אטרקטיבית הן בעיני לקוחותיה והן על מנת למשוך לקוחות חדשים.
ראשית, נרחיב באשר לסביבה שבה החברה נמצאת על כל היבטיה. נראה כיצד מאפייני הסביבה משפיעים על פלאפון ותורמים ליצירת הזדמנויות להצלחה, כמו גם איומים מהסביבה. ננתח את החוזקות והחולשות של פלאפון על ידי מודל S.W.O.T . להלן תקציר הנתונים: חוזקה העיקרי של פלאפון כיום הוא השקת הרשת החדשה אשר פותחת בפני החברה עולם הזדמנויות חדש לפיתוח מוצרים וחיזוק מעמדה כחברה המובילה בשוק. פלאפון הייתה החברה הראשונה שהוקמה בישראל ולכן מונה קהל לקוחות ותיק ונאמן מזה 24 שנים. עם זאת, החברה מדורגת במקום השלישי בשוק הלקוחות עם 29% נתח שוק, כאשר סלקום מובילה עם 34%. אחד האיומים שפועלים על החברה הוא עצם היותה כפופה לחוקים המונהגים על ידי משרד התקשורת. חוקים אלה לעיתים פוגעים בהכנסות החברה מכיוון שמטרתם להטיב עם הצרכן ולא עם החברה.
מהקמת החברה ועד היום נקטה פלאפון במהלכים אסטרטגיים שונים שחלקם הביאו להצלחה וחלקם לכישלון. בהמשך נרחיב על מהלכים אלו ונסקור את אפשרויות ההתרחבות של החברה, המוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה והתאמתם לצרכי השוק. כמו כן, נראה איך פלאפון החליטה לפנות ללקוחותיה באמצעות פרסום ייחודי ובכך למשוך את תשומת ליבם ולגרום להם להתחבר למוצרים אותם היא משווקת. כיום פלאפון ממוקמת כבעלת עמדה שיווקית חזקה, ולאחר ניתוח הסביבה ניתן לומר כי ישנו פוטנציאל לגידול נוסף בשוק לקוחות הסלולר, מה שמביא את החברה לקבל מעמד של "כוכב זוהר" .
לפי חזון החברה נראה כי היא ממוקדת בלקוחותיה וצרכיהם. מטרתה שהלקוח ירגיש רצוי ומוערך ובכך היא מחויבת למערכת יחסים קשובה, אכפתית, הוגנת ומתמשכת. החברה חרטה על דגלה את הסיסמא "עם הפנים ללקוח".
סיסמא זו מהווה את הגישה שמלווה את כל מהלכיה.   תוכן העניינים
תמצית מנהלים — 1
תיאור החברה  2
ניתוח הסביבה 3-13
            סביבה פנימית -3-4
            סביבה חיצונית 5-8
            רמת המשק המקומי והבינלאומי 9-10             ניתוח מסכם על פי מודל  S.W.O.T — 11-13
מטרות ויעדים — 14
ניתוח האסטרטגיה השיווקית –15-20             הכוחות המובילים את התכנון האסטרטגי – 15-16
            פילוח וכיסוי השוק –
1 6-17
            מיצוב
1 8-19
            מטריצת ייעודים – 19
            מטריצת ההתרחבות של החברה — 20 ניתוח היבטים רלוונטיים לחברה מתחום התנהגות צרכנים  –  21-24
            מרכיבי תפיסת הצרכנים –
2 1
            יישום תפיסת הגשטאלט –
2 2-23
            ניתוח לפי מודל אסאל 
2 3-24
ניתוח תמהיל השיווק  – 
5 -27
            מוצר 
2 5-26
            המודל של בוסטון —
2 6-27
סיכום והמלצות  28-29
תוכן העניינים
תמצית מנהלים — 1
תיאור החברה 
2 ניתוח הסביבה 3-13
            סביבה פנימית -3-4
            סביבה חיצונית 5-8
            רמת המשק המקומי והבינלאומי 9-10             ניתוח מסכם על פי מודל  S.W.O.T —
1 1-13
מטרות ויעדים — 14
ניתוח האסטרטגיה השיווקית –15-20             הכוחות המובילים את התכנון האסטרטגי – 15-16
            פילוח וכיסוי השוק –
1 6-17
            מיצוב
1 8-19
            מטריצת ייעודים – 19
            מטריצת ההתרחבות של החברה — 20 ניתוח היבטים רלוונטיים לחברה מתחום התנהגות צרכנים  –  21-24
            מרכיבי תפיסת הצרכנים –
2 1
            יישום תפיסת הגשטאלט –
2 2-23
            ניתוח לפי מודל אסאל 
2 3-24
ניתוח תמהיל השיווק  – 
5 -27
            מוצר 
2 5-26
            המודל של בוסטון —
2 6-27
סיכום והמלצות  28-29