המשבר הכלכלי העולמי והשפעתו על ניהול משאבי אנוש בארגונים

תקציר העבודה

המשבר הכלכלי העולמי והשפעתו על ניהול משאבי אנוש בארגונים עבודה סמינריונית תוכן עניינים
מבוא, ותהליך בחירת הנושא –3
פרק 1.
מתודולוגיות המחקר -.4
פרק 2. אי בטחון תעסוקתי סקירת ספרות קצרה —
5-6
פרק 3.
ממצאים ודיון –7
          3.1  שינויים בארגון –7-12
       3.2  שינוים בתפקיד פונקצית משאבי האנוש -13-18
          3.3 סיטואציות קשות, חששות ודרכי התמודדות של פונקציות משאבי האנוש ..19-23
פרק 4 סיכום 24
ביבליוגרפיה –..
5 -26
נספחים, ראיונות –26-38
מבוא, ותהליך בחירת הנושא:
בעבודה זו ברצוננו לבחון את השפעת המשבר הכלכלי על פונקצית משאבי האנוש בארגון.  האם המשבר הכלכלי ישפיע על קבלת החלטות בנושאים שונים? בין היתר על קיצוץ בתקציבי הרווחה, הערכות מחודשת לכל נושא גיוס העובדים, אסטרטגיות חדשות באיוש משרות חדשות והתמודדות עם פיטוריי עובדים. מצב זה מצריך חשיבה לטווח ארוך, איתור מקורות גיוס חדשים ואפקטיביים מתוך מטרה להגיע לכוח אדם איכותי ולחסוך בעלויות גיוס וכך להפוך את המערכת ליעילה יותר . כמו כן, נראה האם פונקצית משאבי האנוש, בעת משבר ואי וודאות משמשת כאוזן קשבת לעובדים שנמצאים במתח, כפונקציה המנטרלת לחץ במקום העבודה. הרקע לבחירת נושא העבודה הינו המשבר הכלכלי העולמי שהחל בשנת 2008, עם התמוטטות מוסדות פיננסים גדולים בארה"ב ולאחר מכן באירופה ובמקביל חלו ירידות חדות בשוקי המניות והסחורות בכל העולם, המשבר הוביל למצוקת סחירות ומכשירים פיננסים ברחבי העולם וזה תרם להאצת המשבר. יש הסוברים שהמשבר הזה הוא תוצאה של משבר האשראי שהחל בארה"ב כבר ב אוגוסט 2007. המשבר בישראל הגיע בספטמבר 2008 ועד היום עדיין לא הסתיים, השלכות של משבר זה יש אומרים תהיינה חזקות וארוכות טווח, בעבודתנו בדקנו את פנק' משאבי האנוש יחסית בראשית המשבר מנובמבר 2008 עד ינואר 2009, אנו מעריכים שנעשו שינויים נוספים בעקבות החרפת המשבר בימים אלו ממש.
אנחנו כותבי עבודה הרגשנו על בשרנו את המשבר הכלכלי, כעובדים בתחום ההשמה הייתה ירידה דרמטית ומשמעותית במשרות שהועברו אלינו לאיוש בתק' הנבחנת, ירידה במס' ההשמות  וכמובן עליה דרסטית במס' מחפשי העבודה אשר פנו לבקש את שירותינו.
 מצב זה של אי וודאות כלכלית משפיע על תהליכים אסטרטגים של כל גופים עסקים אשר  בא לידי ביטוי בעיקר ע"י צמצום עובדים ומשפיע על אי ביטחון תעסוקתי אצל העובדים עצמם וכיוצא בזאת גם על פונקצית משאבי אנוש שצריכה להוביל תהליכי צמצום במשאב האנושי.