ניהול הקו הראשון - + נספחים ,ציון טוב , המחיר סביר ולא יקר מומלץ

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטרתה של העבודה הזו הינה להבין את הנושאים המובחרים ולהעריך את אופי התפקיד ותחומי אחריותו של מנהל הקו הראשון הנבחר לצורך עשיית עבודה זו.
העבודה התמקדה ב-4 נושאים חשובים ומרכזיים מבין רשימת נושאים:
אמון, העצמת עובדים, קבלת החלטות, עבודת צוות.
כמו כן, ניתנו המלצות ליישום  להמשך פעילות המנהל כלפי הצוות שלו בכל ארבעת הנושאים שהוזכרו לעיל.
אציג את מנהל הקו הראשון הנבחר ואת פעילות ותחומי עבודתו תוך כדי שימת דגש על ההמלצות אשר ברצוני להציג לאותו מנהל על מנת "לשדרג" את התפקוד הניהולי לתפקוד חיובי יותר שיניב יותר תוצאות וידרבן ככל היותר את מוטיבציית העובדים.
פרק א יעסוק בהצגת 4 הנושאים הנבחרים:
1. אמון.
2. העצמת עובדים.
3. קבלת החלטות.
4. עבודת צוות.
פרק ב' יעסוק בהיכרותו של מנהל הקו הראשון הנבחר פרק ג' יעסוק בשלבי היישום של מנהל הקו הראשון בארגון תוך כדי ביצועיו ועשייתו לבין ארבעת הנושאים הנלקחים ומתן המלצות עתידיות לאותו מנהל בכל נושא.
פרק זה יעסוק בהצגתם ובהגדרתם של ארבעת הנושאים המרכזיים בעבודה.
נושא  – אמון בכל ארגון נתון בעולם ישנם מערכות יחסים הבנויים בדרך כלל על נושא האמון.
ישנם הגדרות שונות למילה זו, ביניהם:
"מצב פסיכולוגי הכולל את הנכונות להיפגע  מבוסס על ציפיות חיוביות של כוונות או התנהגות הצד השני" . (Rousseau, Sitkin, Burt, & Camerer, 1998).
נושא – העצמת עובדים לפי הגדרתו של Erstad M. 1997) ) העצמת עובדים מוגדרת כאמצעי אשר נותן אפשרות לעובדים לקבל החלטות בתחום סמכותם ושיפוטם, מתוך תהליך של קבלת אחריות למעשיהם של מקבלי הסמכות. כלומר, העצמה זהו תהליך אישי וארגוני אשר יש לו השלכות על עובדיהם ומנהלם של הארגונים השונים.
מהו הצורך בנושא "העצמת העובדים" בארגון:
– תחרות גלובלית חזקה ודרישת לקוחות.
– הצורך במהירות, גמישות ושקיפות.
– מבנה ארגוני אופקי אשר תומך בתהליך העסקי.
– יצירת אקלים ארגוני המאתגרת ת העובד להשתמש ביכולות שלו ולקיחת אחריות.
– עידוד יצירתיות בכל הרמות תוך כדי לקיחת סיכונים ומחויבויות.
– האצלת סמכויות ע"י הדרג הניהולי ויצירת סביבה תומכת.
נושא – קבלת החלטות תהליך קבלת החלטות יהיה להגדירו כבחירה בין אלטרנטיבות. הכושר לקבל החלטות בכלל, והחלטות נכונות בפרט, זוהי תכונה חשובה למנהלים בכל הדרגות כמו גם לאנשים פרטיים. לאורך השנים פותחו מודלים לקבלת החלטות על מנת לסייע למנהל לקבל החלטה רציונאלית, הנשענת על איסוף וארגון מידע, בדיקת חלופות והערכת תוצאותיהן האפשריות.
בפועל רבות מההחלטות המרכזיות בארגון אינן מתקבלות בצורה זו. נושא – עבודת צוות קבוצה המורכבת משני אנשים או יותר הנדרשים לשיתוף פעולה על מנת שהצוות ישיג את מטרותיו. התוצאה נגזרת מקיומה של תלות הדדית בין אנשי הצוות לשם הגשמת היעדים.
הגדרה על פי אדג'ס: עבודת צוות הינה פעילות חברי הצוות אשר מובילה לתפוקות גבוהות מהסכום שהיה מתקבל ע"י חיבור התפוקות של כל אחד מחברי הצוות.
פרק 2
הצגת מנהל הקו הראשון פרק 3
ביצועי מנהל הקו הישיר הנבחר בהתאם לנושאים שהוזכרו בפרקים הקודמים: