ניתוח עבודתו של שיגרו באן דרך פריזמה של אדריכלות יפנית מסורתית

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

שיגארו באן הינו אדריכל ומעצב יפני יוצא דופן העוסק באדריכלות שמאפייניה מציגים קירבה אל המסורת העיצובית היפנית. מחקריו עוסקים בשימוש בחומרים מתמחזרים שאינם שגרתיים, כמו לדוגמא גלילי נייר קשיח, במבוק, פלסטיק, בד וכד', המעניקים מראה ייחודי לבניין ואף מייעלים את העבודה, וחוסכים בהוצאות ובמשאבים…..
'הבית הערום' שתוכנן על ידי באן ממוקם בפן, במחוז חקלאי קרוב לטוקיו. הבית, המשמש כבית מגורים כפרי, נבנה בשנת 2000 באיזור טופוגרפי משורי קרוב לנהר שינגאשי ומוקף שדות אורז משובצים בחממות. החזון של הלקוח עבור ביתו היוה את העיקרון המנחה לתיכנונו האדריכלי של באן. לפי דרישות הלקוח הבית צריך לשמש 3 דורות המתגוררים יחדיו.שני הורים, שני ילדים בגילאי שבע ותשע וסבתא בת שבעם וחמש. בנוסף, על הבית לספק מינימום של פרטיות לדייריו ע"מ שבני המשפחה לא יהיו נפרדים זה מזה אך יחד עם זאת להעניק לכל אחד את החופש לפעילויות אינדיבידואליות באטמוספרה משותפת בלב משפחה מאוחדת-. בעבודה זו הראה ואנתח את מרכיביו הארכיטקטונים של הבית הערום, ואנסה לבחון האם וכיצד התיכנון האדריכלי של שיגרו באן   קושר קשר עם תרבות הבניה המסורתית ביפן המודרנית. כמו כן, אסקור בקצרה עבודות נבחרות של באן על מנת להבין בצורה רהוטה הן את הלך רוח התיכנון האדריכלי של היוצר והן את הבית הערום כמבנה אופייני ומייצג המהווה חלק אינטגרלי מספקטרום יצירותיו של באן.
תוכן עינינים הקדמה ניתוח אדריכלי ניתוח השוואתי   ניתוח היצירה בקונטקסט היסטורי-תרבותי                        הבנת פועלו של שיגרו באן בעזרת ניתוח יצירות נוספת של היוצר סיכום ביבליוגרפיה ניספחים