ניהול ומנהיגות

תקציר העבודה

1 .    תקציר מנהלים בעבודה זו חקרתי את אופיו של ביל גייטס לאור חומר שנכתב עליו, הספרים שהוא כתב, ומאמרים בתחום הניהול בדגש על תיאוריות הניהול של הנרי מינצברג מחד, ותיאוריות המנהיגות המעצבת והשקטה מאידך.
להפתעתי, גיליתי שגייטס איננו דמות של גיבור מוצלח וחד ממדי כפי שסברתי בתחילה, אלא אישיות מורכבת, שיש לה גם צדדים שליליים ובלתי נעימים שחלקם לפחות, היו כנראה הכרחיים בכדי להגיע להיכן שהגיע.
בעבודה למדתי על תיאוריות הנהגת עובדים בחברות טכנולוגיות וגיליתי שתפקידי המנהל בפועל שונים מאוד ממה שחשבו רוב החוקרים. בעוד שהספרות הקלאסית טענה שתפקידי המנהל הם בהכוונה, חזון וקביעת אסטרטגיה, גילה החוקר מינצברג שהמנהלים עסוקים בעיקר בפעולות שגרתיות כגון פגישות עסקיות, "כיבוי שריפות" שיחות טלפון ומענה לתכתובת. האסטרטגיה מוגדרת במקרה הטוב על ידי אדם האחראי לכך, ובמקרים רבים פשוט מתפתחת בעצמה.
במקרה של גייטס, למדתי שהוא מנהל המכתיב חזון וקובע אסטרטגיה. באשר לתיאוריות של מנהיגות מעצבת ושקטה, הוא שילוב של שתיהן, כשהמנהיגות המעצבת בולטת מעבר למנהיגות השקטה.

2 .    תוכן עניינים
דף שער .1
תקציר מנהלים -2
תוכן עניינים –3
מבוא – תיאור מאפייניו של ביל גייטס כמנהל -4-5
הצגת תפקידי המנהל על פי מינצברג -.6
ניתוח והערכה ביקורתית של מאפייניו של ביל גייטס על פי תפקידי הניהול שמציג מינצברג –..7-8
הסקת המסקנה – האם ביל גייטס עונה על מאפייני הניהול של מינצברג .9
כתיבת המלצות – איך ניתן לפתח אצל ביל גייטס את המאפיינים החלשים–10 תיאור והשוואה – מנהיגות מעצבת לעומת מנהיגות שקטהאוטנטית …11
ניתוח ביל גייטס על פי שתי התיאוריות שהוצגו …12
הסקת המסקנה – האם סגנון המנהיגות תורם לאפקטיביות של ביל גייטס כמנהל וכמנהיג –…13
המלצה – כיצד ניתן לחזק את אפקטיביות המנהיגות של ביל גייטס על פי התיאוריות בסעיף
8 –.14
סיכום – מה ניתן ללמוד מכך על תפיסת הניהול ומנהיגות של ביל גייטס–…15
ביבליוגראפיה -16