ניהול בין-לאומי: שת"פ בינ"ל רנו - וולו, ציון A

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו ניתחתי פרויקט של שת"פ בין-לאומי (International Joint Venture) לייצור משאיות היברידיות קלות בין שתי יצרניות רכב אירופאיות, חברת וולוו השוודית, המתמחה בשלדות למשאיות וידועה בבטיחות והעמידות של מוצריה, ביחד עם חברת רנו הצרפתית העוסקת מזה כעשור בפיתוח וייצור של מנועים היברידיים (מנוע המשלב הנעה בבנזין ובחשמל).
בראש ובראשונה ניתחתי מדינות היעד (שוודיה וצרפת) באופן כללי, וסקרתי את התעשיות הרלוונטיות – תעשיות המשאיות הקלות במדינות אלה.
בהמשך, ערכתי ניתוח ביקורתי של הפערים בין שתי המדינות ושל הפערים על שיתוף פעולה אפשרי בשלושה תחומים נבחרים – תרבות בהקשר רחב וצר, ניהול מו"מ, התייחסות למשאבי אנוש.
לב העבודה כלל ניתוח SWOT ו-TOWS על כל ארגון, ועל שיתוף הפעולה ביניהם, כשנסקרו היתרונות לכל אחד מהארגונים בשיתוף הפעולה הנ"ל.
לאחר מכן, בחרתי אסטרטגיה לשיתוף פעולה מתוך 3 אסטרטגיות אפשריות – שיתוף פעולה חוזי, זיכיון ומיזם משותף.
מתוך הניתוח שנערך, עלה כי האסטרטגיה העדיפה היא זו של מיזם משותף בין-לאומי.
לסיכום, סקרתי הגורמים המשפיעים על הצלחת מיזמים רב לאומיים משותפים תוך דגש על אלמנט השליטה במיזמים אלו.
 תוכן עניינים – מבוא – הצגת נושא העבודה ומטרות העבודה צרפת ושוודיה – היבטים דמוגראפיים, כלכליים, תרבותיים ועסקיים; הצגת עוצמות וחולשות (ניתוח PEST)) הצגת הסקטור העסקי שבו מתבצע שיתוף הפעולה – שוק המשאיות הקלות הצגת שני ארגונים משלימים – Renault (צרפת) ו- Volvo (שוודיה) ניתוח ביקורתי של הפערים בין שתי המדינות וההשלכות של הפערים על שיתוף פעולה אפשרי – בתחומים נבחרים:
ניתוח SWOT על כל ארגון ועל שיתוף הפעולה בניהם.
בחירת אסטרטגיה נבחרת תוך הצגת השיקולים להעדפתה על פני האחרות.
הצגת המודל הנבחר: מיזם משותף בינלאומי (International Joint Venture) סיכום – המלצות ותיאור שיתוף הפעולה בין שני הארגונים בפועל ביבליוגרפיה