סמינריון בנושא השתלטות עוינת של חברת Hilton על חברת ITT

תקציר העבודה

השתלטות עוינת של חברת  Hiltonעל חברת ITT מוגש כעבודה סמינריונית לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ציון העבודה הסמינריונית: 95.     לעבודה 8 מקורות, סה"כ 86 כתבות.
מבוא
במסגרת הסמינריון שלי נתבקשתי לכתוב עבודה על השתלטות עוינת של חברות. בחרתי לכתוב את עבודתי על ניסיון ההשתלטות העוין של חברת Hilton על חברת ITT.
בעבודתי תיארתי את החברות המשתתפות, חברת  Hilton, חברת ITT וחברת  Starwood, את ההיסטוריה שלהן ועיסוקן הנוכחי. כמו כן התייחסתי לסיבות בגללן חברת Hilton רצתה וניסתה לרכוש את חברת ITT ובנוסף מדוע ניסתה והצליחה חברת Starwood לרכוש את ITT בהצעה ידידותית.
נהוג לסווג את הרכישות והמיזוגים לסוגים שונים, כגון: רכישה חלקית מול רכישה מלאה של מלוא הבעלות, רכישה ידידותית לעומת השתלטות עוינת של מתחרה בענף. הכמות וההיקף הכספי של מיזוגים ורכישות בעולם נמצאים במגמת עלייה מתמדת החל מסוף שנות ה 80- והפופולריות של האסטרטגיה הזאת צוברת תאוצה.
למרות השוני בין שני התאגידים, Hilton ו- ITT, הם ניצבו בשלושים שנים האחרונות מול אותם אתגרים. העוינות בין החברות הגיעה לשיא כאשר  Hilton חברת מלונות וקזינו הציעה רכישה עוינת ב -27 בינואר 1997 על יריבתה ITT  שעוסקת באותו התחום.   מאותו היום הדגמתי והראיתי את הדרכים בהן ניסתה חברת ITT להדוף את ניסיון ההשתלטות על ידי צעדים כמו מכירת נכסים וקיצוץ בעלויות ועובדים.
זוהי אחת המערכות הגדולות, הארוכות והמורכבות ביותר שידע עולם העסקים האמריקאי  בשנות ה-90. מצד אחד, ניסיונות ההשתלטות של תאגיד Hilton אשר נמשכו לאורך תקופה של כמעט שנה שלמה ומצד שני, תאגיד ITT  אשר הצליח להתחמק מההצעה העוינת על ידי מכירת נכסים, קיצוץ בעלויות ובעובדים ומחירי מניה חזקים והמשיך להתעקש בתוקף כי שווי מניותיו גבוה בהרבה מזה שמציע תאגיד Hilton.
חברת Hilton מצידה הכריזה על
5 מועמדים שיחליפו את 11 חברי מועצת הנהלת ITT וניסתה לשדל את בעלי המניות להצביע עבורה בפגישה השנתית, בנוסף חברת Hilton פנתה לבית המשפט על מנת לחייב את חברת ITT לקיים פגישה שנתית ובסוף מנעה את פיצולה של ITT ל-3 עסקים.
חברת Hilton העלתה את הצעתה פעמיים נוספות מאז הצעתה הראשונה, אך חברת ITT סירבה לקבל את ההצעות הללו ובאוקטובר נענתה להצעת רכישה ידידותית בסך 13.7 מיליארד דולר של חברת Starwood מכיוון והרגישה שהיא משקפת טוב יותר את ערך החברה. בעבודה פירטתי את הרכב ההצעה של Starwood ואת אופן מימון העיסקה.
תוכן עניינים
פרק עמוד
1 מבוא
5
– 4
2 החברות המשתתפות
2 .1
חברת ITT
6
2 .2
חברת Hilton 7

2 .3
חברת Starwood Lodging
8
3 הסיבות שהובילו להצעת הרכש 9
4 הצעת הרכש
4 .1
הרכב ההצעה
1 0 5
 Hiltonמכריזה על מועמדים להחלפת מועצת ITT
1 1
6 החלטת ITT וצעדיה למניעת ניסיון ההשתלטות
6 .1
חברת ITT מתחילה למכור נכסים
1 5
– 12  
6 .2
חברת ITT מבצעת קיצוצים
1 5
7
חברת Hilton פנתה לבית המשפט
1 6
8 חברת ITT תיכננה להתפצל ל-3 חברות
1 7

8 .1             חברת Hilton פונה לבית המשפט   
1 8

8 .2             החלטת בית המשפט והצעדים הבאים של שתי החברות
2 0 – 19
9
Hilton הגדילה את הצעתה ו- ITTדבקה בעמדתה
2 1
1 0 חברת ITT פעלה שוב למנוע את ניסיון ההשתלטות
2 3
– 22
1 1
ITT קיבלה הצעה של 9.8 מיליארד דולר מ-Starwood Lodging
2 4
1 2
שינויים בהצעתה של חברת Hilton
1 2.1
חברת Hilton החליטה לא להשוות את הצעתה
2 5

1 2.2
חברת Hilton שינתה את החלטתה
2 6
1 3
מנהלי ITT דנו בשתי ההצעות
2 7

2 8
Starwood המתיקה את הצעתה ו-Hilton לא השוותה
1 4
2 9
מחזיקי המניות של ITT הגיעו להחלטה
1 5
3 0 חברת Starwood מצליחה לארגן מימון לרכישה
1 6
3 1
סיכום
1 7
3 8 – 32
ביבליוגרפיה
1 8