עבודת פרו"ס בנושא דימויים של נשים וגברים בפרסומות.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

עבודת פרו"ס זו עוסקת בנושא דימויים של נשים וגברים בפרסומות. ציון העבודה 96, ומופיעות בה גם הערות המנחה. יש כאן ניתוח של 3 פרסומות לבושם, ישנה השוואה בין המקורות  השונים לגבי הטקסטים.
ישנו דיון לגבי טקסטים פתוחים וסגורים, דימויים, קונוטציות ודנוטציות, משמעות מועדפת וכד'. ישנה סקירה של מחקרים שעוסקים בדימויי גברים ונשים, בסטריאוטיפים נשיים וגבריים וקיבועם ע"י הפרסומות. הספרות הנסקרת בעבודה מראה, כי חוקרים רבים מסכימים על כך שהפרסומות הן למעשה טקסט סגור המבטא דימויים של גבריות ונשיות ככאלה המשקפים את האידיאולוגיה הקפיטליסטית-פטריארכאלית השולטת, לפיה לרוב הגבר הוא הדומיננטי, השולט, אשר נקשר למוצרי יוקרה ונוחות, בעל מעמד ועוצמה. לעומתו, האישה בדרך כלל נמצאת במעמד נחות, היא תלותית, ביתית ומשמשת כאובייקט מיני.
גישה זו מנוגדת לזו של חוקרים אחרים, הטוענים לפתיחות של הטקסט וליכולת של הצופים לפרשו בהתאם לידיעותיהם המוקדמות ודעתם האישית.
יחד עם זאת, יש לציין כי שינויים חברתיים המתרחשים בעשור האחרון החלו לבוא לידי ביטוי גם בדימויי הגברים והנשים המוצגים בפרסומות.
בהמשך למאמרים שסקרתי, שאלת המחקר הנבחנת בעזרת ניתוח 3 פרסומות מהעיתונות הכתובה היא: "כיצד מוצגת האישה לעומת הגבר בפרסומת הכתובה בפרסומות המופנות לשני המינים?" על בסיס עבודה זו הוגשה עבודת סמינריון שציונה הוא 92.