ניהול בהקשר אירופאי

תקציר העבודה

העבודה עוסקת בניהול בינלאומי כשהאזור הנבחר הינו האיחוד האירופאי וענף ייצוא התוכנות של חברת אקסיסמובייל. מטרת העבודה להבין את המסגרת והעקרונות של האיחוד האירופאי כפי שהם משפיעים על ניהול התהליך.כולל הסכמים רלבנטיים הקושרים את הפעילות הישראלית מול שוק האירופאי והסכמים רלבנטיים לענף בו החברה פועלת. וזאת תוך זיהוי וניתוח השפעתם של היבטי הסביבות העסקיות, על הניהול ברחבי מדינות אירופי והצעת פתרון יעיל לאתגרי הניהול בשוק זה. התפתחות תשתיות המידע הגלובליות Global International Infrastructure – G.I.I.)) מסמלת בעולם המערבי, את המעבר לחברת המידע.
קיימת הסכמה ומודעות רבה, במערכות השלטוניות והרגולטוריות של מדינות המערב, לגבי הצורך בעידוד התפתחות תשתיות תקשורת באמצעות יזמות והשקעות של הסקטור הפרטי בתנאי תחרות, וכפועל יוצא הרחבת הליברליזציה בענף התקשורת. אחת ההחלטות הבולטות של הקהילייה האירופית להרחבת הליברליזציה היא ההחלטה על ביטול המונופול של שירותי הטלפון ופתיחתם לתחרות החל מינואר 1998. החלטה זו הביאה כבר לגל גדול של מיזוגים והיערכות של חברות התקשורת הגדולות.  קיימת אפשרות טכנולוגית של איחוד רשתות תשתית שונות לשם מתן שירותים מקצה לקצה (העברת אינטרנט באמצעות רשת הטלפוניה, רשת לווינית, רשת כבלים, ורשתות נתונים במקטעי דרך שונים) שמתחילה להיכנס לשירות, ומאפשרת את השינוי של קבלת  שירותי מידע באמצעות מספר ספקים. לחברת אקסיסמובייל לקוחות במקומות רבים .והיא זקוקה לאנשי קשר  וניהול המבינים את תהליך ההתקשרות במדינות אתם היא בקשר עסקי, חלקם הקשורים להסכמים של האיחוד האירופאי. לחברה טכנולוגיה מוכחת והיא נותנת תמיכה טכנית לכל מכשיריה באופן זורם בכל הדרכים האפשריות של סוגי המדיה ובדרכים שהוכחו כבר. החברה מתפרסת על תצורות שונות ורחבות מאוד של מרכזיות ניידות ומשלבת PIM  ויכולות שונות של דואר נייד. היקף הדואר הנייד מאפשר לחברה להציף את השוק  בקישורים וראיית האי מיילים בכל מקום אפשרי.
תוכן העניינים
1.    תקציר מנהלים –…עמ' 3
2 .    מבוא –.עמ'  4
3 .    פרופיל החברה –.  עמ' 5
4 .    אסטרטגית המכירה אקסיסמובייל –…   עמ' 6    5.    תרחיש כניסה לשוק האירופאי של החברה :
ההסכמים     הרלבנטיים   הקושרים את הפעילות הישראלית  מול השוק     האירופאי בכלל כולל הסכמים רלוונטיים לענף בו החברה    פועלת –עמ'  7
6 .    ניתוח הענף הרלבנטי באירופה אליו החברה     הישראלית   מעוניינת להכנס בהתייחס לכוחות     התחרותיים שם –עמ'
1 0 7.    "הקוד הפתוח" –עמ' 11
8 .    פטנט אירופאי על תוכנות מחשב עמ'
1 2
9.    הנחות מכס עמ' 12
.10 חברת אקסיס מובייל מייצאת  גם לספרד  ועובדת בשיתוף         פעולה עם חברה מקומית.
בפני איזה סוג של שוק ניצבת החברה בספרד? ………עמ' 13
11. תמחור ותנאי תשלום ..עמ' 17
12. ניתוח ההבדלים בין ארצות המרכז(גלעין) לארצות           הפריפריה ..עמ'
1 7
13. כניסתה הפוטנציאלית של חברה ישראלית לאירופה…עמ' 19

1 4. ניתוח  p.e.s.t.e.l -עמ' 21
1 5. ניתוח …swot  -…עמ' 23
1 6. מודל 5 הכוחות של פורטר –עמ'
5
1 7. חלופות אסטרטגיות ..עמ' 26
1 8.  סיכום -.עמ'
2 8
1 9.
ביבליוגרפיה עמ' 29
2 0.
נספחים -עמ' 30 נספח 1- Exixmobile נספח 2- סחר חוץ -קידום סחר בין לאומי שת"פ תעשייתי והשקעות זרות.
נספח 3- הודעה לעיתונות- אולמרט: הרחבת האיחוד האירופאי פותחת בפני חברות ישראליות הזדמנויות עסקיות כתוצאה מהשקעות האיחוד האירופאי במדינות המצטרפות במיליארדי יורו (28.3)