קריירה ופיתוח עצמי ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכן עניינים
נושא עמוד מבוא
2
הגדרת קריירה 9-3
מטרה אישית בקריירה
1 0 ניתוח ושיקוף
1 1
הקשר חיצוני
1 4-12
הקשר אישי
1 9-15
ניתוח SWOT
2 0 בניית תוכניות פעולה
2 3-21
סיכום
2 4
ביבליוגרפיה
2 5
נספחים
2 6
מבוא
מטרת העבודה היא להכין אותי לקראת הקריירות העתידיות שמצפות לי, כמו כן למציאת מקום עבודה בטווח קרוב יותר. מתוך בחינה של הספרות האקדמאית העוסקת בקריירות, למדתי על האופי המשתנה של מבני קריירה, בשילוב בחינת מגמות עכשוויות בשוק התעסוקה לבעלי השכלה אקדמית.
ערכתי תרגילי שיקוף בעניין משמעות השינויים הללו במונחים של אפשרויות הקריירה העומדות בפניי, תכנון וניהול הקריירה, הן בהווה והן בעתיד הרחוק יותר.
עבודה זו אפשרה לי לבחור העדפת קריירה, ולהתאים אותה למיומנויות האישיות שלי במבנה של תוכנית פעולה לקריירה. בעבודה זו הבנתי את ההשלכות בשינויים של שוק התעסוקה ושל צורות קריירה שונות על פי סדרי עדיפויות אישיים, בחירות והעדפות בקריירה. זיהיתי אסטרטגיות לקידום יכולת ההעסקה, פיתוח הקריירה וההצלחה . פתיח קריירה קריירה המילה קריירה לפי מילון אוקספורד, "מסלול ההתקדמות בחיים". במשך השנים משמעותה התעוותה, משום שהאדם הממוצע למד לראות בקריירה מין אובייקט ממשי שקשור למעמדו של העובד השכיר במקומות עבודה או ארגונים. ההסתכלות הנכונה בקריירה היא ההתקדמות בחיים בכללותה וההפרדה שיש לעשות בין התפתחות אישית להתפתחות מקצועית. קריירה ארגונית ניסיון הקשור לדפוס העבודה המתקיים לכל אורך חייו של האדם (Greenhaus and Callaghan,
1 994). מערכת של תפקידים תעסוקתיים בארגון העבודה, המסודרים פחות או יותר ברצפים אנכיים (הירארכיים) ואופקיים (לאטרליים). במערכת זאת מתנהלת תנועת עובדים אל התפקידים השונים ומהם על פי אוסף כללים ברורים (לעיתים פורמאליים וקבועים בתקנות הארגון ולעתים בלתי פורמאליים אך ידועים ומקובלים).
כללים אלה קובעים מהם הכישורים, ההכשרה והניסיון הדרושים בתפקידים השונים, ומהי המדיניות הנקוטה לגבי פיתוח, איוש, שיבוץ וקידום עובדים.
הגדרה זאת מאפשרת להתמקד בקריירה כתופעה ארגונית המתרחשת בארגוני עבודה. יש בה יסוד דינמי של תנועה על פני שורה של תפקידים, והתנועות של הקריירות מווסתות על ידי כללים ומדיניות ארגונית ואינן אקראיות. בכך שונה "הקריירה הארגונית" מדפוסי קריירה אחרים.