יומן פדגוגי כיתה א' כולל בתוכו: תכנוני פעילויות, תיעודים מלאים ורפלקציות כמו כן מיזוג מאמרים סביב הנושא של שבוע עבודה מעשי על חוש הראייה בנוסף סיכום על כל ילד אני יכולה להעיד כי העבודה ברמה גבוהה מאוד והציון עליה הוא 100

תקציר העבודה

תכנון פעילות בנושא היכרות:
תאריך הפעילות:4/03/09  נושא הפעילות: פעילות היכרות שיקולי הדעת לבחירת הנושא: את הפעילות הראשונה לסמסטר זה בחרתי להקדיש לפעילות היכרות עם קבוצתי החדשה. אני סבורה כי פעילות זו תסייע לי להכיר את הנפשות הפועלות בקבוצה ובכך יינתנו לי כלים להמשך הדרך. את הילדים הללו פגשתי בסמסטר א', אך לא מקרוב. את חלקם צירפתי לפעילויותיי אך חלקם כלל לא. בנוסף, חשוב לי להכיר אותם, לשוחח עימם על חייהם, העדפותיהם ועוד. הנני סבורה שפעילות ראשונה היא בהחלט נחוצה על מנת להתרשם מהקבוצה, מהאינטראקציה ומכול אחד  מהילדים.  ע"פ הרמב"ם אדם מטבע בריאתו שואף ליצור חברות. כל אדם מעוניין לתפוס עמדה חברתית כלשהי במערכת, שבה הוא חי.
אחד האמצעים, המסייעים לאדם להכיר את עצמו ולהגדיר את מעמדו, הוא השתייכות לקבוצה.
בין הצרכים העיקריים של האדם מעלה מסלו את ההשתייכות, האהבה, הערכה וההוקרה. צרכים אלה יכול הילד לבטא בעיקר ע"י פעילות בקבוצה. בין השאר משמשת ההתחברות  עם הזולת לבניית הדימוי העצמי של היחיד.   באמצעות פעילות הראשונה בנושא ההיכרות אנסה להביא להידוק קשרים בין הילדים, בפעילות זו יתחילו חברי הקבוצה להתוודע זה אל זה וכך נוכל ליצור בסיס שעליו יבנה התהליך הקבוצתי.
אני סבורה כי במהלך הסמסטר ובכל פעילות ההיכרות תועמק ותיווצר תחושת אמון והשתייכות לקבוצה.
התאמת הפעילות ללומדים: הפעילות הראשונה אינה דורשת מהילדים ידע קודם. זוהי פעילות חווייתית ומהנה עבורם. הפעילות אותה החלטתי להעביר להם כללה בתוכה מעט כתיבה והרבה יצירתיות (שיש אצל כול ילד בדרכו שלו).
מטרת הפעילות: היכרות עם הילדים תוך התרשמות ראשונית מהו הטמפרמנט של כול אחד מהם.
 תיאור הפעילות מהלך משוער:
כל ילד יעצב על גבי בריסטול, בעזרת תמונות הגזורות מן העיתון ובתוספת  ציורים ומשפטים משל עצמו, דברים האהובים עליו, תחביבים,  חוויה  כלשהי או כול דבר אחר שייבחר. לבסוף, כל ילד  יציג את הקולאז' שלו, ויספר מעט על עצמו מתוך היצירה. בהמשך אתן לילדים שאלון קצר עליו הם מתבקשים לענות ואם יזדקקו לעזרה אהיה שם בכדי לתת להם מענה. השאלון כולל מספר שאלות כגון:כמה אחים יש לך, האם אתה בחוגים- אילו, מיהו חברך הטוב, מהו המאכל האהוב עלייך ועוד.
רפלקציה פעילות היכרות:
הילדים אותם בחרתי לקבוצתי הם: ליאור, נופר, אדיר, עומר טל ואורי. את הפעילות ערכתי במרחב של החטיבה הצעירה. תחילה ישבנו במעגל על הרצפה על מנת שיחושו הילדים אינטימיות ואיחוד.
סיפרתי להם כי  הם יהיו בקבוצתי ויחדיו נערוך פעילויות. בהמשך ביקשתי מהילדים ליצור מאיין תמונה על עצמם בה יהיה ניתן לראות את תחביביהם, דברים על עצמם, משפחתם ועוד. העליתי  בפניהם את האפשרות לעשות זאת על ידי גזירת עיתונים, ציור או כתיבה.  הילדים התלהבו ומהרה ניגשו לעבודה. בהמשך, …