ניתוח קטעים מהספר "אליס מבעד למראה" תוך התבססות על התיאוריה של דסקל להבנה ואי הבנה. והתבססות על התיאוריה של לייקוף וג'ונסון מטאפרות חלליות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

כתביו המפורסמים של לואיס קרול,  “Through The Looking Glass”ו- “Alice in Wonderland” מציגים בפנינו עלילה דמיונית הבנויה מאפיזודות, חידות מתמטיות, שירי איגיון, חידות לשוניות, פרודיות ודיאלוגים שונים. אופיו המיוחד של הטקסט עורר את הרצון לתרגם את הטקסטים בתרבויות שונות, והפרשנויות הרבות שקיבלו מייצגות תפישה חברתית שונה כל פעם מחדש, אך למרות ההבדלים ישנו קו משותף לכל הפרשנויות, והוא סיפורה של אליס הנעה במסגרת חלום בו היא מתעמתת עם אנאלוגיות לנבכי החיים. בחרתי להתמקד בספר "מבעד למראה ומה אליס מצאה שם" שנכתב בשנת 1871, שם עוברת אליס דרך מראה ומתקדמת בארץ בו העולם מתנהל כמשחק שח-מט, עליו היא מתקדמת עד להכתרתה כמלכה המייצגת את התבגרותה בעולם המבוגרים (לחמן, 2007). אנתח שני קטעים מהספר, המציגים אי הבנה ופרשנות מוטעית במפגשה של אליס עם הדמויות בסיפור, את הקטע הראשון אנתח לפי התיאוריה של דסקל לניתוח הבנה ואי הבנה, ואת הקטע השני אנתח לפי התיאוריה של לייקוף וג'ונסון בנושא מטאפורות חלליות.