עבודת גמר על חברת אוסם, ניתוח דוחות, ניתוח SWOT וזהו מאיצי ערך האפשריים, טבלאות, נתונים, חישובים, EVA, WACC

תקציר העבודה

תוכן העניינים:

1 .
תיאור החברה ______________________________ 3                                                                      
2 . ניתוח SWOT_______________________________5
3 .  שיטת תמחיר מתאימה ________________________7                                              
4 .
זיהוי מאיצי הערך ____________________________9
5.
פעולות לשיפור מאיצי הערך ____________________10
6 .
חישוב EVA והערכת שווי לחברה ________________12
7.
מסכנות __________________________________21
8 . רשימת המקורות ____________________________21

1 .אוסם השקעות בע"מ – תיאור החברה כללי אסם השקעות בע"מ הינה חברת האם המאגדת בתוכה את קבוצת חברות אסם. הקבוצה מתמקדת ביצור ושיווק מזון ונמנית עם יצרני ומשווקי המזון הגדולים בישראל ופועלת בתחום החטיפים, מרקים, מוצרי מאפה, פסטה, רטבים, עוגות מוכנות, שוקולד, דגני בוקר, תרכיזים, אבקות מתוקות, קפה, שימורים, מוצרי בשר קפואים, סלטים ומוצרי בשר מצוננים, גלידות ועוד. הקבוצה מייצרת למעלה מ- 1,000 פריטי מזון שונים המיוצרים באחד עשר אתרי יצור הפזורים ברחבי הארץ ומשווקים באמצעות מרכזי הפצה אזוריים.
לחברה הסכמים בלעדיים לשיתוף פעולה עם קבוצת נסטלה, על הפצת מוצרי נסטלה בישראל באופן בלעדי על ידי מערכות השיווק והמכירה של אסם וכן הסכם על אפשרות ליצור מוצרי נסטלה בישראל.
שיתוף פעולה אסטרטגי עם נסטלה – לחברה הסכמים בלעדיים לשיתוף פעולה עם קבוצת נסטלה, שוויץ, על הפצת מוצרי נסטלה בישראל באופן בלעדי על ידי מערכות השיווק והמכירה של אוסם וכן הוסכם על אפשרות לייצור מוצרי נסטלה בישראל.
כמו כן מקבלת אוסם סיוע טכני בנושא מחקר ופיתוח וזכויות שימוש נרחבות בידע של נסטלה לשימושה של קבוצה.המדובר, בין השאר, בידע טכני, מדעי, שיווקי, לוגיסטי, מכירתי, ייצורי, מחשובי ופיננסי. נסטלה הינה בעלת המניות הגדולה באוסם ושיעור אחזקותיה עומד על כ-53.8% מהבעלות בחברה.
תחומי פעילות הקבוצה מתמקדת ביצור ושיווק של מוצרי מזון ונמנית עם יצרני ומשווקי המזון הגדולים בישראל. לקבוצה ארבעה תחומי פעילות המדווחים כמגזרים עסקיים בדוחותיה הכספיים-