ניהול בינלאומי - ישראל, יפן, גרמניה ציון A-

תקציר העבודה

מבוא:
כיום, יותר ויותר חברות נאלצות להתמודד עם תהליך הגלובליזציה ההולך וגובר אשר גורר אחריו חברות וארגונים רבים לחציית גבולות, ולהפיכתן לחברות בינלאומיות. ניהול בינלאומי הוא תחום הידע הדן בפעילויות עסקיות אשר חוצות גבולות לאומיים. תחום זה עוסק בתופעות ניהוליות אשר חוצות גבולות לאום על מנת להרחיב את הפעילות העסקית ואת נתח השוק. הגלובליזציה מאופיינת ע"י תהליך דינאמי מתמשך, היא כרוכה באינטגרציה בלתי פוסקת של שווקים, מדינות  וטכנולוגיות בדרגה חסרת תקדים – בדרך שמאפשרת לפרטים, לתאגידים ולמדינות לנוע בעולם מהר יותר, עמוק יותר וזול יותר מאי-פעם.
בעולם העסקים כיום ישנם חברות רב לאומיות רבות שתופסות יותר ויותר מקום בחיי היום יום, המוצרים אותם הם מייצרים נצרכים בכל בית בישראל. ולכן קל יותר למצוא כיום מנהלים בישראל אשר מנהלים חברות רב לאומיות. כתוצאה מכך המנהלים נאלצים להתמודד עם השפעות של הראיה הגלובלית, שילוב כוחות עולמי ודפוסי ניהול חוצי גבולות, מדינות ולאום.
עולמנו כיום הינו כפר גלובלי אחד גדול אשר משרת למעשה את אוכלוסיית העולם כולה ומכתיב לה את תכתיבי חייה, תרבויות שלמות אשר במשך השנים בנו את עצמן וגיבשו קודי התנהגות נראה כאילו הוצאו לגמלאות, כאילו כיום רק נעזרים בהם ולא משתמשים בהם, כיוון העולם כיום או לפחות אידיאל הגלובליזציה אשר מוגדר ע"י יחזקאל ושנקר (2001) ,כ"התחברות של מדינות, חברות, מוסדות ואנשים למערכת קשרי גומלין אשר חוצה גבולות לאום . מערכת כזאת הולכת ודוחפת חלקים גדולים של העולם לכיוון אינטגרציה, ומתחזקת בהתמדה מאז מלחמת העולם השנייה" .
עפ"י דרסקי (1994), " החברות הבינלאומיות מורידות מעצמן אט-אט כל זהות לאומית בעת שהן מתרחבות בכל העולם ויוצרות קשרים עם שותפים רבים כאשר השיקולים היחידים אשר עומדים לצידן הינן המקורות והפעולות אשר יציעו את התועלת והטכנולוגיה המתאימה אשר בעזרתה ייוצרו קשרים נוספים" .
בעבודה זו אנסה לנתח ולהשוות בין שלוש מדינות שונות: ישראל, יפן וגרמניה בעלות תרבויות ומנטאליות אחרות ואגרום לשיתוף פעולה עסקי בין המדינות הללו כאשר אשתמש במודלים רלוונטיים כמו: SWOT ו- PESTEL . כמו כן אשווה בין תרבות עסקית , ניהול משא ומתן , סגנון ניהולי  ואתיקה עסקית. תוכן עניינים
מבוא. 3
רקע
כללי:ישראל. 4
גרמניה: 5
יפן 6
תרבות.. 7
משא ומתן 9
סגנון ניהול. 11
ארגונים שונים בעלי פוטנציאל לשיתוף פעולה. 13
אסטרטגיה. 15
ביבליוגרפיה. 17