המשגת סיפור מקרה על פי אוטו קרנברג והיינץ קוהוט

תקציר העבודה

תקציר זוהי מטלה שהוגשה במסגרת לימודי פסיכותרפיה בקורס פסיכופתולוגיה ביקורתית של הילד ושל המבוגר. היא כוללת המשגה של אוטו קרנברג למקרה של הפרעת אישיות גבולית והמשגה של היינץ קוהוט למקרה של הפרעה נרציסיסטית.
המטלה הוגשה ללא מקורות מכיוון שכך הייתה דרישת הקורס, אולם יחד עם זאת, אופן ההמשגה והשימוש במונחים של התיאורטיקנים יכול לעזור להבין כיצד המשגה לתיאורטיקנים אלו וזאת גם כשסיפור המקרה שונה. העבודה קיבלה ציון 97
מספר מילים: 1110 דוגמא מהעבודה ארגון האישיות שלו, משמש כשריון שמטרתו שמירה וויסות של הערך העצמי. אולם מכיוון שהוא חסר את מנגנון בקרת הוויסות, העצמי שלו מרגיש פגוע ומבולבל והוא נשען על אחרים בכדי לגרום לעצמו להרגיש בעל או חסר ערך.
הוא משתמש במטפלת בכדי לעלות את ערכו העצמי כשהוא מתאר את הקשר בינם כחזק ואותה כאישה משכילה וכמו כן, הוא עושה את אותו השימוש בהוריו, כשהוא מצהיר עליהם כמודל בשבילו ומתאר אותם כמצליחנים.
היעדר פונקציות הזולת-עצמי, הביאו לפגיעה במימדי הקוהרנטיות הויטאליות וההרמוניה שבערכו העצמי.
הדבר, בא לביטוי בתחושה פרגמנטארית, דיס הרמונית וכאוטית. הוא מרגיש כאילו הדברים לא שייכים אליו, כאילו אין דבר שמחבר אותו ושהעצמי שלו מתפרק. ומבנה העצמי הקיים, מאופיין באי ויטאליות, עייפות ותשישות שהיא גם פיזית וגם נפשית. אישיותו, לא סיימה להתפתח היא אינה אינטגרטיבית ויציבה וניתן לראות בה תנודות רבות המופיעות בעיקר לאחר פגיעה בתחושת העצמי.     ללא מקורות