ניתוח כלכלי ועסקי של חברת "סנו", ניתוח דוחות החברה

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא
__________________________________________________________  3
הסביבה העסקית _________________________________________________   8
הטכנולוגיה הקיימת ומגמות עתידיות___________________________________   24
האסטרטגיות העסקיות_____________________________________________  33
ניתוח הסביבה העסקית של הארגון s.w.o.t_______________________________  40  ההתפתחויות האחרונות בחברה_______________________________________  44
התוצאות העסקיות וניתוחן__________________________________________  52  ניתוח היחסים הפיננסיים___________________________________________   59
הערכת הארגון__________________________________________________    65
סיכום________________________________________________________    67
ביבליוגרפיה___________________________________________________    70 מבוא:
סנו מפעלי ברונו בע"מ היא החברה המובילה בישראל לייצור מוצרי צריכה שאינם מוצרי מזון. החברה הוקמה ע"י ברונו לנדסברג (כיום יו"ר החברה) בשנת 1965. בתחילת דרכה ייצרה רק 3 מוצרים אשר המוביל מבניהם נקרא סנו שפירושו בריא בלטינית. החברה צמחה ברבות השנים להיות אימפריה בתחום זה. כיום סנו מעסיקה כ-1000 עובדים בהעסקה ישירה או בקבלנות משנה, מתוכם 75 עובדי כ"א בחטיבת הייצור ו-50 עובדים שמועסקים בחברת בת ברומניה. 75
עוסקים במנהל וכספים. כמחצית העובדים בחברה מועסקים בחטיבות הייצור השונות. בעוד שהיתר אחראים על שיווק, מכירה והפצה של יותר מ-600 המוצרים. כמו כן קיימים 7 נושאי משרה בהנהלה הבכירה.
לסנו מפעלים בהוד השרון, נתניה, קיבוץ שניר, וכן מפעלים במזרח אירופה בהם מייצרת מאות מוצרים. מוצרי טואלט והיגיינה, חיתולים חד-פעמיים, מוצרי ספיגה למבוגרים, מוצרי ניקוי לבית, אבקות כביסה, דוחי חרקים וחומרי הדברת מזיקים, ומוצרי נייר. מוצרי “סנו” עומדים בתקן ISO 9001:2000 באישור מכון התקנים הישראלי. החברה משווקת מגוון של פתרונות ניקיון לבית, לתעשייה, למגזר המוסדי וכן מצויה בקשרים עם גורמים בצבא. חדשנות, איכות, תמורה לכסף ודאגה לאיכות הסביבה הינן מערכיה המרכזיים של סנו. החברה מוכרת את מוצריה תחת המותג “סנו” וכן תחת מותגים פרטיים.
חברות הבת שבבעלותה המלאה של סנו הן: החברה הדרומית לשיווק בע"מ, מפיץ מוביל של מוצרי סנו ושל חברות אחרות; קוסמופארם בע"מ, יצרנית מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה; שניר תעשיות נייר בע"מ, יצרנית מוצרי נייר; נור בע"מ; סנו ברונוס נדל"ן בע"מ; סנו רומניה בע"מ – הממוקמת בבוקרשט שברומניה; סנו אינטרטרנס בע"מ – העוסקת בסחר חומרי גלם, שיווק ומכירה של סחורות. סנו מחזיקה גם ב 90- אחוזים בישראפייפר תעשיות נייר בע"מ, יצרנית נייר ביתי, ועד שנת 2008 החזיקה ב 41 אחוזים ב"שניב תעשיות נייר”, יצרנית מוצרי נייר הנסחרת בבורסה של תל-אביב (שם מניה בבורסה: “שניב”).
בסנו פועלת מחלקת ייצוא יעילה ומיומנת, המייצאת את מוצרי החברה למדינות רבות בכל רחבי אירופה, צפון אמריקה ודרומה.
בעולם נמכרים מוצרי החברה תחת שם המותג סנו. לחברה חברות בנות בחו"ל המשווקת ומפיצות את מוצרי סנו. המדינות בהן פועלות: רומניה, הונגריה, אוקראינה, מולדובה וקפריסין.
ב-1982 יצאה סנו להנפקה הראשונה בבורסה בת"א. שווי שוק החברה כיום עמד 853.402 מיל' ש"ח. בשנת 2007 נהנתה החברה מעליה ניכרת במכירות וברווחים. הרווח נקי הגיע ל-87.2, מיל ₪ מתוך 990.9
מיל' ₪ ממכירותיה, וזאת בהשוואה לרווח של 83.1 מיל' ש"ח נטו בשנת 2006  מתוך מכירות של 856.7 מיל' ₪. את שנת 2008
סיכמה החברה בירידה של 24% ברווח הנקי שהסתכם ל- 70 מיל ₪. 8 מיליון ₪ מהירידה נבעו בעסקה שבה מכרה סנו את חלקה בשניב תעשיות נייר לאחר סכסוך ממושך.
שווי השוק של החברה מסתכם ביותר מ
5 0- מיליון דולר, ונפח המכירות לחו"ל עומד על 6 אחוז מתוך סך כל המכירות.
בשנת 2008 גדלו מכירות הקבוצה בכ 9%- לעומת סך המכירות שלה בשנת 2007 והסתכמו לסך של 1,083,105 אלפי ש"ח.  הגידול במכירות הינו בעיקר בתחומי הפעילות של הניקוי, הטואלטיקה ואחרים. למרות הגידול במכירות הרווח הנקי בשנת 2008 הסתכם בסך של 77,974 אלפי ש"ח , לכך נוסף הפסד ממכירת השקעה בחברה כלולה בסך של כ 8.1- מליון ש"ח) כך שהרווח הנקי הסתכם ב-  69,852
אלפי ש"ח.(