חקר המימון וקבלת החלטות בחברת Derwentside המפעילה מספר מרכזי גינון בבריטניה.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים חברת Derwentside נוסדה 1968 בידי ג'ון סמית הוא התחיל בחנות קטנה המתמחה בצמחים לעציצים.  Derwentside היא חברה המפעילה מספר מרכזי גינון בבריטניה. כיום ישנם שישה מרכזי גינון.
מדיניות השיווק של החברה – סמית עובד על בסיס האמירה "לעולם אל תישאר ללא סחורה, שכן זוהי מכירה אבודה". לחברה יש מדיניות של החזקת מגוון מוצרים רחב ובכך להפוך את הקניה "לחוויה". אסטרטגית הרכש – סמית רוכש את המוצרים ברכישות גדולות ומרבית הסחורות מגיעות בקונטיינרים מלאים עד אפס מקום. הרכש מבוצע, ברובו, באמצאות מכתבי אשראי המשולמים כנגד מסמכי משלוח. מבחינת משאבי האנוש, החנויות פועלות תמיד לפי המדיניות של העסקת מספר רב של עובדים במשרה חלקית המשלמים משכורות נמוכות במיוחד, רק כדי לאייש את נקודות המכירה ולמלא את המדפים בסחורה. תקציב עסקי הינו הכרזה המבוטאת במונחים כספיים ותזרים מזומנים. בהסתמך בנתונים במחקר לחברת Derwentside Ple הגעתי למסקנות שהתזרים מזומנים טוב, יש ערך נוכחי נקי (npv) חיובי הווה אומר חברה כלכלית. חשיבות רבה יש, שכבר מהשנה הראשונה תזרים מזומנים חיובי. המלצות שלי למועצת המנהלים לדאוג שיהיה כסף בצד למקרה של משבר, על פי החישובים שחישבתי הגעתי למסקנות, שבמקרה והחברה תצטרך לגייס כסף נוסף או המכירות לא ילכו לפי שמתוכנן (מכירות של מינוס 20% מהמתוכנן לשנה) או עלות החומרים תעלה.
החברה תמצא עצמה בערך נוכחי נקי (npv) שלילי וזה יגרום להפסדים לחברה הן בטווח הקצר וכמובן לטווח הארוך.
אני ייעץ למועצת המנהלים שכדאי להמשיך ביוזמה החדשה ולשים לב יותר לפרטים הרשומים לעיל יותר מאשר לתשלום מס כיוון שגם אם תשלום המס יעלה ב 10% תהיה לחברה ערך נוכחי נקי (npv) חיובי. חברה שאין בה תכנון נכון נקלעת לתקופה בלתי צפויה, אשר רווחיות החברה יורדת בה, קשה להנהלה להבין מדוע העסק נקלע לצרה, והיכן ניתן לבצע צמצומים מידיים בהוצאות. כאשר מכינים תקציב יש לתכנן היטב את פעילות העסק ולבדוק כיצד פעילות זו משפיעה על קשריו של העסק מול העולם שמחוץ לו.
( * סימון כוכבית ראה בנספחים הסבר למילים מקצועיים) תוכן עניינים
מבוא –4
מטלה 1 -..5
חישוב ה NPV –..6
ב.1. הערכה העשויה להשתנות גורמים פיננסים –.6
ב.2. הערכה העשויה להשתנות גורמים לא פיננסים -11
מטלה 2 -12
סיכום -..13
ביבליוגרפיה –…14
נספחים -15
מבוא
עבודה אישית במודול מימון וקבלת החלטות, מטרת העבודה לפתח את היכולת להתמודד עם נתונים כספיים למטרות קבלת החלטות יעילות ואפקטיביות. והיא נחלקת לשתי מטלות.
במטלה ראשונה אנו נדרשים למצוא את "הערך נוכחי נקי" שזהו NPV בהסתמך על הנתונים של חברת Derwentside ולייעץ למועצת המנהלים האם להמשיך ביוזמה החדשה  ולבסס את תשובותיי רק על הנתונים המוצגים במקרה.
בחלק השני של מטלה הראשונה אנו נדרשים לתאר הערכה שלי שעשויה להשתנות בחיים האמתיים  כגון ריבית שונה מהקיים צפי מכירות פחותות וכ"ו וכל זאת להביא בחשבון את הגורמים הפיננסים שיש לקחת בחשבון לצורך קבלת החלטה יעילה ואפקטיבית.
בחלק ב של החלק השני אנו נדרשים להציג לכל אחד מהגורמים הלא פיננסים שאותם יש להביא בחשבון בפני מועצת המנהלים כגון התייחסות למקצועיות של עובדים, אחסון סחורה, עלויות מלאי וכ"ו וכל זאת לפני קבלת החלטה בדבר ההשקעה.
המטלה השנייה  אנו נדרשים לחשב ולבדוק איך ובאיזה אמצעים ניתן יהיה לממן את היוזמה ולאיזה טווח זמן הכי כדאי לקחת את ההלוואה (זמן קצר / ארוך בשנים) במינימום סיכון ולהשוות בין הגישות השונות לחישוב עלות ההון.
הניהול הפיננסי הוא מן הנושאים העסקים החשובים ביותר. ניתן להוכיח  שניהול פיננסי כושל מהווה את אחת הסיבות העיקריות לכישלונות כלכליים ולפשיטות רגל.  חשוב שיותר ויותר עסקים יבינו את חשיבות הניהול הפיננסי, גם בעסקים הקטנים והבינוניים ולא רק בעסקים הגדולים.