עבודת גמר תואר 1 -האם קיימת תגובת משקיעים לפרסום הודעת רווח הפסד של חברות הנסחרות בבורסה הישראלית . עבודה מושקעת בציון גבוה מאוד.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול:עבודת גמר נושא העבודה : האם קיימת תגובת משקיעים לפרסום הודעת רווח הפסד של חברות הנסחרות בבורסה הישראלית .

1 .    מבוא
בורסה לניירות ערך- Stock exchange, בורסה לניירות ערך היא זרית מסחר בה נסחרים סוגים שונים של ניירת ערך, מניות של חברות איגרות חוב ועוד, למעשה "מחליפים ידיים" בין קונים למוכרים.
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב ממלאת תפקיד מרכזי במשק הישראלי ויש לה תרומה חשובה לצמיחתו.
הבורסה היא "המגרש הביתי" של מגייסי ההון בישראל, חברות ישראליות רבות מסתייעות בבורסה למימון השקעותיהן ופעילותן העסקית וכך גם הממשלה נעזרת בבורסה למכירת מניות לציבור במסגרת ההפרטה. הבורסה היא גם "המגרש הביתי" של ציבור המשקיעים ותעשיית ניירות הערך בישראל. עבור המשקיעים , הבורסה היא זירת מסחר וירטואלית, משוכללת, לקנייה ולמכירה של ניירות ערך.
כך למעשה תיאור פשטני של תהליך קבלת החלטות בקרב משקיעים יהיה להגדירו כבחירה בין אלטרנטיבות.
הכושר לקבל החלטות בכלל, והחלטות נכונות בפרט, הוא תכונה חשובה למשקיעים. לאורך השנים פותחו מודלים לקבלת החלטות על מנת לסייע למנהל לקבל החלטה רציונאלית, הנשענת על איסוף וארגון מידע, בדיקת חלופות והערכת תוצאותיהן האפשריות. בפועל רבות מההחלטות המרכזיות בארגון אינן מתקבלות בצורה זו. האווירה שבה נדרשים מנהלים לקבל החלטות מכריעות, המאופיינת בקצב מהיר של שינויים וצורך לתת מענה מהיר לאירועי משבר, הופכת את המודלים הרציונאליים לבלתי אפשריים למימוש.