ניתוח סרט כנפיים שבורות במשפחה כמערכת

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 .
מבוא
עמ' 3
2 .
השלב הראשון -הערב האחרון לחופש והיום הראשון ללימודים לאחר מות האב עמ' 3

2 .1
מימד הלכידות עמ' 3

2 .2
מימד הסתגלנות עמ' 6

2 .3
מימד התקשורת עמ' 8

2 .4
מיקום המשפחה לפי מעגל הסירקומפלקס עמ' 9
3 .
השלב השני -לאחר נפילתו של עידו עמ' 10
3 .1
מימד הלכידות עמ' 10
3 .2
מימד הסתגלנות עמ' 12

3 .3
מימד התקשורת עמ' 13

3 .4
מיקום המשפחה לפי מעגל הסירקומפלקס עמ' 15
4 .
השלב השלישי – בריחתה של מאיה לת"א ושיחת הטלפון ממנה עמ' 15

4 .1
מימד הלכידות עמ' 15

4 .2
מימד הסתגלנות עמ' 17

4 .3
מימד התקשורת עמ' 18

4 .4
מיקום המשפחה לפי מעגל הסירקומפלקס עמ' 18
5.
הערכת תחומי שינוי מומלצים עמ' 18
6 .
הגדרת מושגים עמ' 20 7.
סיכום עמ' 22
8 .
ביבליוגרפיה עמ' 23

1 . מבוא
     מבחן בית זה יעסוק בניתוח המערכת המשפחתית של משפחת אולמן מהסרט "כנפיים שבורות" עפ"י מודל הסירקומפלקס של אולסן (1989), אותו למדנו במסגרת הקורס. תחילה, ננתח על פי המודל שלושה אירועים מרכזיים שעברה המשפחה בסרט אשר העמידו אותה בפני שינוי הדורש התמודדות אחרת. לאחר מכן נעריך את תחומי השינוי שהיינו ממליצות למשפחה על מנת שתגיע לרמה תפקודית טובה יותר. לבסוף נבחר שמונה מושגים, נגדירם ונבחן כיצד הם מסייעים לנו להבין את המערכת המשפחתית.