מבחן בית בתיאוריה של הפרקטיקה ב'

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר התיאוריות הן כלי בסיסי בפרקטיקה של העבודה הסוציאלית. הן עוזרות לנו לארגן את מחשבותינו, להעריך ולפרש את העולם הסובב אותנו, להסביר ולנבא את ההתנהגות האנושית. התיאוריה מתפתחת בקונטקסט חברתי, תרבותי והיסטורי. למרות העובדה שהתיאוריה מדעית בטבעה, התיאוריה היא תוצר של הבניה חברתית ולכן נמצא בבסיסה ובמהותה את המשנה האידיאולוגי. ההנחות המוטמעות בה וההטיות שהן מעצם טבעה, פעמים רבות מובילות להסברים על התנהגות האדם שהם רדוקציוניזם או דטרמיניזם. חשוב לזכור שהתיאוריות בעבודה סוציאלית והפרקטיקה הן במהותן אידיאולוגיות.  הבחירה שלנו בתיאוריה משפיעה על הגדרתנו את הפונים, המצבים שלהם וההתערבויות שאנו בוחרים (Robbins, Chatterjee & Canda,
1 998). האידיאולוגיה גם מבנה את ההגדרה של הסיטואציה הטיפולית כפי שהיא מגדירה את הפרמטרים של יחסי מטפל-מטופל והלגיטימציות שלהם והתפקיד והסטאטוס הן של העובד הסוציאלי והן של הפונה .
מבחן זה יהווה התנסות ותכנון התערבות לפי תיאוריית פסיכולוגיית האגו, אותה למדנו במסגרת קורס "התיאוריה של הפרקטיקה ב' ".
בהתחלה נציג את תיאוריית פסיכולוגיית האגו ואת הרציונאל לבחירתה. נתייחס למידע הנחוץ לצורך הערכת בעייתה של הפונה, ונתאר שיטות לאיסוף אינפורמציה, נעלה השערות באשר לסיבות המקיימות את בעייתה של הפונה, נציג מטרות ויעדי התערבות לצורך פיתרון בעייתה. כמו כן, נציג תוכנית התערבות אשר כוללת אסטרטגיות וטכניקות לצורך השגת המטרות והיעדים שנקבעו, והערכת הזמן הנחוץ להשלמת ההתערבות.
תוכן עניינים

1 .
מבוא –.3
2 . תיאוריית פסיכולוגיית האגו -..3,4
3 . המידע הנחוץ לצורך הערכת הבעיה וגיבוש תוכנית ההתערבות -4,5
4 . שיטות לאיסוף אינפורמציה לפי תיאוריית האגו –5,6
5. השערות באשר לסיבות המקיימות את בעייתה של הפונה –…6
6 . מטרות ויעדי התערבות לצורך פתרון בעייתה של רנין .7,8
7. אסטרטגיות וטכניקות התערבות לצורך השגת המטרות והיעדים 8,9
8 . הערכת זמן ההתערבות והסיכויים לפתירת בעייתה של רנין -.9,10 9.
סיכום -…10
1 0.  רשימת ביבליוגרפיה .11