מאמר מתורגם "חלוצי הפסיכולוגיה הפיזיולוגית"

תקציר העבודה

מאמר 5
חלוצי הפסיכולוגיה הפיזיולוגית גאל ותורת הפרנולוגיה תרומותיו של גאל:
1.     גאל השתמש בטכניקות ניתוח עדינות וחדשות;
2 .     גאל אישר ופיתח ממצאים בנוגע לחומר האפור והלבן;
3 .      גאל הראה ששני חצאי המוח מקושרים ביניהם באמצעות גבעולים של חומר לבן הקרוי שליבה (של רקמת עצבים). סיבים של חומר לבן קטנים חוצים מכל צד של המוח ומתקשרים עם צידו ההפוך של מוח השדרה. הממצא עזר להסביר, איך נזק בצידו האחד של המוח גורם לפגיעה בצד ההפוך של הגוף.
4.     גאל השווה בין מוחות והסיק, שתפקודים מנטליים גבוהים נתונים ביחס הדדי עם גודל ושלמות (אי פגיעות) המוח– במיוחד הקורטקס. אך המתאם אינו מושלם, ועלול להוביל להנחות טעויות לגבי הבדלים אינטלקטואלים.
5.     גאל טען שחיות עם מוח גדול יותר, מראות התנהגות יותר מורכבת, גמישה ואינטלקטואלית. רעיון זה שכנע את המדענים, שהמוח הוא מרכז כל פעילות מנטלית גבוהה. לוקליזציה:
גאל טוען, שקיימת לוקליזציה עבור תופעות פשוטות כמו הנעת ידיים, וגם לפונקציות פסיכולוגיות מורכבות מאוד- כמו יושר. שיטת מחקר:
קרניומטריה- מדידה של ממדים פיסיים של הגולגולת, גאל קיווה להסיק על צורת המוח שמתחת. גאל חיפש התאמה בין גבשושיות ושקעים ספציפיים על הגולגולת לבין מאפיינים פסיכולוגים ספציפיים.
גאל שיבץ רעיונות מוסכמים אלו בתורת הפרנולוגיה- מדע המוח. הוא טען, שכשרים פיזיולוגיים מובחנים ממוקמים בחלקים ספציפיים של המוח, לכן גבשושיות ומפרצים על פני הגולגולת משקפים את גודל חלקי המוח שמתחת, ואת הכשרים השונים. תורה זו זכתה לביקורת רבה מצד המדענים.
גאל היה משוכנע שאיכויות אינטלקטואליות ופסיכולוגיות גבוהות קשורות לגודל המוח, ושיער שחלקים ספציפיים במוח הם מקום מושבם של יכולות אלה. אם אחד מחלקי מוח גדול ומפותח באופן בלתי רגיל, אזי תפקוד שהוא –
ללא מקורות