התרבות המינואית והמיקאנית - ניתוח יצירות אומנות ומבנים ע"פ סגנון, ניתוח איקונוגרפי ואיקונולוגי- קיבלה

תקציר העבודה

בעבודה זו אסקור את התרבות המינואית והמיקאנית.
תרבויות אלה התקיימו לפני יותר מארבעת אלפים שנה. (המינואית הקדומה משנת 2300 לפנה"ס והמיקאנית  משנת 1600 לפנה"ס ועד 1200 לפנה"ס אז נהרסה כליל) מרכזה של התרבות המינואית  היה באי כרתים מקום שהפך לתחנת מסחר עקב מיקומו האסטרטגי בין 3 יבשות בעיר קנוסוס.
 המינואים נתפסו כעם שוחר שלום ושמח עם של סוחרים וימאים.
מרכזה של התרבות המקאנית  היה בעיר מקנה.(התרבות מכונה כך על שם המקום בו פרחה.) וגם לה היה מסחר ימי מפותח והיא נשלטה ברובה על ידי אריסטוקרטיה של לוחמים. המיקאנים  פיתחו את מלאכת המתכות.
דרך
3 יצירות שמאפיינות את תרבויות אלה: אלת הנחשים (שנמצא בארמון קנוסוס), דיסק פאיסטוס (שעליו כתב הירוגליפי מהתקופה המינואית) ושער האריות ( שער כניסה לעיר המבוצרת מיקנה , שמייצג שער לתרבות זו).
 ומבנה אחד  – ארמון קנוסוס הגדול והמרשים,( ארמונו של המלך מינוס ומקורם של סיפורים מיתולוגים רבים ) אנסה להראות ולהעביר את התחושה של החיים בתקופה עתיקה אך משגשת ועליזה זו.
תרבויות אלה הם אומנם עתיקות מאוד, וקשה יותר להשיג מידע עליהן , אך אין ספק שהן מרתקות ביותר ומהוות בסיס לתרבויות אחרות שצמחו מהן עד ימנו אנו.
תוכן עניינים:
נושא                                                                          עמוד מבוא                                                                                    3
ניתוח מבנה : ארמון קנוסוס                                              4
ניתוח יצירה 1 : אלת הנחשים                                                8
ניתוח יצירה 2 :  דיסק פאיסטוס                                             11  ניתוח יצירה 3 : שער האריות                                                15
סיכום                                                                                  18
נספח תמונות                                                                        19
רשימה בביליוגרפית                                                      
2 0