מוסר ופשיעה: פמניזם, מגדר, צדק ופשיעה: עבודה מקיפה ביותר על הסוגיות המעסיקות אותנו כיום תוך שימוש במגוון גישות והסברים

תקציר העבודה

  תוכן עיניינים:
מבוא:
פמיניזם, מגדר, צדק ופשיעה סוגיות מוסריות: 1) פרדוקס האישה העובדת                              2) עבירות האונס                              3) צפייה בחומר פורנוגראפי                             4) הטרדות מיניות                             5) זנות גישות מוסריות המוצאות ביטוין בסוגיות: 1) גישות מיוון העתיקה                                                                     
2 ) גישות מערביות: א) גישה דיאונטולוגית                                                                                                      ב) גישת הצו הקטגורי                                                                                                      ג) גישה תועלתנית                                                                                                      ד) גישה אקזיסטנציאליסטית                                                                   
3 ) גישת היהדות                                                                   
4 ) גישת הנצרות                                                                    5) גישת המזרח משמעויות עיקריות של סוגית הפמיניזם לזיקה שבין מוסר ופשיעה סיכום מבוא:
פמיניזם, מגדר, צדק ופשיעה " בלטינית,שמשמעותה: אישה או נקבה. פירושה המילולי הוא: Famineפמיניזם מקורה במילה "  "שחרור האישה". התיאוריה הפמיניסטית היא סדרת רעיונות שמקורם באמונה שנשים אינן כפופות לגברים ושערכן אינו נגזר רק מתוך יחסיהן לגברים (משרתת, מטפלת, זונה, אימא), וכן שהדיסציפלינות, המערכות והמבנים הנתונים בעולמנו יכולים להשתנות לטובה אם ימזגו את נקודת המבט הפמיניסטית.
Rosemarie, P. T(1998) לפי קתרין, ישנם שני סוגי פמיניזם: "פמיניזם ליברלי" או "פמיניזם של שוויון"  המבוסס על שלילת כל שוני בין גברים ונשים. לצידו קיים ה"פמיניזם התרבותי" אשר מצביע על שונותן של נשים המתבטאת הן במאפיינים ביולוגיים הקשורים בהריון ולידה ומחייבים הכרה בהסדרים משפטיים מיוחדים (למשל, חופשת לידה) והן במאפיינים חברתיים ופסיכולוגיים. קתרין האמינה כי השאלה החשובה אינה האם נשים זהות לגברים או שונות מהם. לשיטתה, חשוב לבחון כיצד נוצר השוני ומהם יחסי הכוח שהוא מבנה Catharine A.M (2005) מכאן, האתגר שעימו יש להתמודד הוא דיכוין החברתי של נשים הנמצאות בעמדת נחיתות פוליטית, מעמדית וכלכלית. מכיוון שהמשפט הוא חלק בלתי נפרד מן המערכת החברתית המדכאת את הנשים, יש להיאבק בדיכוי זה באמצעות שינוי המשפט.
הרפורמות צריכות להיעשות בעיקר בתחומים המדכאים נשים באמצעות מין ואלימות, אונס, פורנוגרפיה, זנות, גילוי עריות והטרדה מינית. המיניות היא אתר מכונן של הכפפת נשים ודיכוין, ולכן חייבת להיות גם תחום מרכזי להתערבות. אולם, יש לזכור כי תחומים אלו לא היוו בעבר "מעשי פשע" הדורשים חקיקה. בתקופת במקרא ניתן לראות כי מעשים אלו נחשבו למעשים הנעשים כחלק מסדרי עולם, כחלק מהקיום הלגיטימי של בני אדם אשר עושים "טעויות". לדוגמא: סיפור אונס תמר על ידי אחיה אמנון, שמהווה גם גילוי עריות( שמואל ב יא). גילוי העריות המפורסם של לוט ובנותיו (בראשית יט פסוקים לג לד), דוד ששוכב עם בת שבע וגורם למות בעלה (שמואל ב, א-כ, כב), אבשלום שמורד במלכות ושוכב עם נשי אביו (שמואל ב א-כ), מקצוע הזנות של רחב הזונה ( יהושע ב) ועוד סיפורים רבים וטובים (או רעים?)